ثبت نتیجه معاینات پزشکی 65 هزار زائر تاکنون

در جلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر تشکیل شد، سیدعلی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت روند معاینات پزشکی زائران حج ۹۷ را رو به پایان عنوان و اعلام کرد: نتیجه معاینات پزشکی ۶۵ هزار نفر از زائران مشخص و ثبت شده است.

در این جلسه اکبر رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت از برگزاری جلسات کارشناسی حج ۹۷ گزارش داد و در ادامه مشکلات مشاعر همچون چگونگی اختصاص زمین و چادر‌ها در مشاعر و نحوه استفاده بهینه از فضای چادر‌ها در عرفات و منا، توجه به تهویه چادر‌ها و تغذیه زائران با توجه به شدت گرما، چینش کاروان‌ها در چادر‌ها و نحوه عزیمت به جمرات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت خواستار پیگیری راهکار‌ها و جمع بندی‌های جلسات آسیب شناسی حج گذشته و کارشناسی حج ۹۷ در سفر رئیس سازمان حج و زیارت به عربستان شد.

حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت نیز تصریح کرد: در این سفر امور اجرایی حج ۹۷ را در مذاکره با وزیر حج عربستان و دیگر طرف‌های سعودی پیگیری خواهد کرد.

محمدی گفت: تمامی امور اجرایی حج امسال در حال انجام است و در داخل؛ کار‌ها طبق برنامه زمانبندی شده و روال طبیعی جلو می‌رود.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر نیز تاکید کرد: در فضای کنونی سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری با تفاهم هر چه بیشتر و بهتر از گذشته کار‌ها را انجام داده تا برنامه ریزی‌های انجام شده را به موقع محقق سازند.

در پایان این جلسه نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت آقایان سید محمد حسینی و جعفر شمسیان را به عنوان معاونان بین‌الملل و توسعه مدیریت و منابع بعثه مقام معظم رهبری معرفی و حکم انتصاب آنان را اعطا کرد.