احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر در برخی استان‌ها

امین حسین نقشینه، کارشناس هواشناسی، درباه آخرین وضعیت احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر در برخی استان ها اظهار کرد: امروز سامانه بارشی در استان های آذربایجان شرقی و غربی، زنجان، مرکزی، اردبیل، لرستان،  غرب و جنوب اصفهان، غرب و جنوب یزد و کرمان فعال بوده و در این مناطق سبب آب گرفتگی معابر خواهد شد.

به گفته وی؛ امروز احتمال وقوع سیلاب و تگرک در استان های آذربایجان غربی شرقی، اردبیل، زنجان، مرکزی، اردبیل،لرستان، غرب و جنوب اصفهان، غرب و جنوب یزد و کرمان را خواهیم داشت.

نقشینه با اشاره به اینکه در سه روز آینده سامانه بارشی فعالی با شدت و ضعف در مناطق مختلف کشور فعال است، افزود: براین اساس اوج ناپایداری ها بر استان های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان،کردستان،کرمانشاه، مرکزی، یزد، کرمان و شمال فارس خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: برای شنبه و یکشنبه در استان های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، زنجان، ایلام، کردستان، کرمانشاه و مناطقی از همدان مرکزی، لرستان، اصفهان، یزد، کرمان و ارتفاعات البرز مرکزی شمال استان تهران بارش باران پیش بینی می شود که با توجه به ماهیت بارش های بهاره همراه با رگبار و رعد و برق آب گرفتگی معابر در برخی مناطق شهری و روستایی این استان ها را خواهیم داشت.

وی از احتمال تگرگ و اصابت صاعقه در مناطق مستعد این استان ها در دو روز آتی خبر داد.

به گفته نقشینه، در دو روز آینده خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.