نگاهی از بلندای بام استانبول  به پاساژی به سبک ایتالیایی در دبی

سفر یکی از بزرگترین لذت های زندگی است  که به شما این فرصت را میدهد که مکانهای جدید را تجربه کنید و حس آرامش را به شما تجربه کنید حتی اگر مدت زمان آن کوتاه باشد .در طول سفربرای مدتی از تنش ها و استرس های محیط اطرافتان دور می شوید و از لحاظ جسمی و روحی فرصتی برای بازیابی سلامتی برایتان فراهم میشود . با ما همراه شوید تا برخی از مکانهای تفریحی را به شما معرفی کنیم.

تپه های چاملیجای استانبول

تپه های چاملیجا در قسمت آسیایی استانبول واقع شده است، و با ارتفاعی حدود 270 از سطح دریا  به بام استانبول شهرت گرفته است. در استانبول دکل های رادیویی و تلویزیونی را آنجا نصب کرده اند.

این تپه به واسطه ی ارتفاع به بام استانبول معروف شده است. منطقه ای که در آنجا واقع شد است صاحب مناظر بسیار بی نظیری است که تنها با بالا رفتن از آن، تمام ناظر را تقدیم شما خواهد کرد. از بالای تپه تنگه بسفر و بندرو کشتی های پهلو گرفته در بندر قابل مشاهده است.

این مکان دارای کافه و رستوران و زمین بازی برای کودکان هم است؛ البته رستوران گردانی هم در ارتفاع 200 متری از سطح دریا در آنجا آماده پذیرایی از شماست.

نحوه ی دسترسی به این محل بسیار ساده و نسبتا ارزان است و شما از میدان تکسیم میتوانید از اتوبوس هایی که به سمت قسمت آسیایی می روند کمک بگیرید و پیشنهاد می کنیم از دامنه ی تپه با تاکسی تا بالای آن بروید  و انرژی خود را برای لذت بردن از طبیعت و عکاسی از مناظر غیر قابل توصیفش ذخیره کنید.

در گشت های تور استانبول حتما سری به بام استانبول بزنید

دبی

روستای متروکه هوتوان چین 

 

یکی از زیباترین روستاهای جهان ، روستایی متروکه در منطقه شانگسی چین است که به نام روستای متروکه هوتوان معروف شده است .این روستا توسط ساکنین آن در 50 سال گذشته رها شده است و به حالت متروکه در آمده است .اما بعد از مهاجرت روستاییان ، به فاصله چند سال این روستا تبدیل به توده ای سرسبز و پوشیده از گیاه و پیچک شده است ، به طوری که دیگر حد فاصل خانه ها و ساختار کوچه های آن قابل تشخیص نیست .در حال حاضر عده ای از روستاییان برای خدمات دهی به گردشگران این روستا در آنجا ساکن شده اند و روزانه هزاران گردشگر را پذیرایی می کنند . اگر اهل گرفتن  عکس هستید . فرصت را از دست ندهید و در گشت های تور چین به دیدار روستای هوتوان بروید و عکس های جذابی بگیرید

طبیعت

مرکز خرید مرکاتو دبی

شهر ساحلی دبی علاوه بر جلوه های ساحلی و جاذبه های گردشگری مدرن دارای مراکز خرید لوکس و پربازدیدکننده ای است که گاها در لیست بهترین مراکز خرید خاورمیانه و حتی جهان قرار میگیرند.یکی از مراکز خرید محبوب و مطرح دبی،مرکاتو به معنای بازار است.

مرکز خرید مرکاتو واقع در خیابان ساحلی جمیرا یکی از معادن  برندهای مطرح دنیا و خاورمیانه است،تاریخ افتتاح این مرکزخرید به سال 2002 بازمیگردد.

معماری مرکاتو و شباهت آن به سازه های دوران رنسانس و سبک ایتالیایی ان میتواند مهمترین دلیل نامگذاری این مرکزخرید بنام مرکاتو باشد.

مرکاتو بالغ بر 60 هزارمتر مساحت دارد و تقریبا تمام برندهای مطرح را در 140 فروشگاه های خود جای داده است.اگر طرفدار خرید از اوت لت برندهای مطرح هستید میتوانید در حراجی های پوشاک برند های مطرح مانند نایک،برشکا،دیزل و..را با قیمت استثنائی تهیه کنید.

اینجا فستیوال خرید پوشاک آقایان،خانم ها و کودکان به صورت دائمی برقرارند.

البته اگر به جواهر فروشی و بوتیک های لوکس هم علاقه مند هستید میتوانید ساعتی را هم به بازدید از این مغازه ها اختصاص دهید.

از ویژگی های خاص و جالب این مرکزخرید وجود سینما vox و پارک بازی کودکان است که علاوه بر خرید این امکان را به شما میدهد که لحظات شاد و مفرحی را در کنار کودکان خود داشته باشید.

یکی دیگر از ویژگی مرکاتو وجود یکی از شعب سوپرمارکت بزرگ اسپینز  و ویرجین مگا استور در مرکز خرید است.

به اندازه کافی رستوران ها و فست فود و کافه برای استراحت و غذا خوردن در مرکاتو وجود دارد.

اگر طرفدار غذاهای ایتالیایی هستید سری به آلفرسکو که در تراس مرکزخرید قرار دارد بزنید؛ قطعا از غذاهای آن لذت خواهید برد.

ساعت کار مرکاتو 10 صبح تا 10 شب است و برای رفتن به این مرکزخرید میتوانید از طریق تاکسی،اتوبوس و مترو اقدام نمایید نزدیکترین ایستگاه مترو به مرکاتو ایستگاه فایننشان سنتراست.

بازدید از مرکزخرید مرکاتو میتواند گزینه هیجان انگیزی در گشت های تور دبی باشد.

B