تهرانی ها نگران گاز رادون نباشند

محمد رستگاری اظهار کرد: گاز رادون منبع تولید مصنوعی و انسان ساخت ندارد و این گاز در همه شهرهای دنیا وجود داشته و در هوای محیط تهران هیچ میزان نگران کننده ای از گاز رادون گزارش نشده است.

وی با اشاره به اینکه بررسی ما در این خصوص صرفا وجود این گاز را در برخی محیط های بسته نشان می‌دهد، افزود: در این رابطه ضوابط فنی حفاظت از ساختمان‌ها در برابر گاز رادون به عنوان بخشی از استانداردهای ساختمانی  توسط مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی و سازمان انرژی اتمی تهیه شده است.

رستگاری ادامه داد: امکان کاهش میزان این گاز در ساختمان ها از طریق روشهای ساختمان سازی از قبیل عایق کاری و غیره به راحتی امکان پذیر است.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران یادآور شد: درخصوص هوای تهران و اندازه گیری پارامترهای آلاینده از طریق ایستگاههای سنجش آلودگی هوای استان، محیط زیست استان تهران و شرکت کنترل کیفیت هوا بر مبنای استانداردهای بین المللی و ملی هوای محیط عمل نموده که این گاز جزو این پارامترها نمی باشد.

وی در پایان تأکید کرد: این یک موضوع بهداشتی بوده و در حیطه اختیارات وزارت بهداشت و سازمان انرژی اتمی است که می بایست دستگاههای ذیربط در این خصوص اظهارنظر نهایی داشته باشند.