حمایت کمیته امداد از یک هزار و 500 بیمار صعب العلاج

محسن ولیئی مدیر کل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه تأمین نیازهای بهداشتی و درمانی مددجویان از جمله مهمترین برنامه‌های کمیته امداد است، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های دقیق و مدون تمامی نیازهای بیماران صعب‌العلاج را شناسایی کردیم تا بتوانیم با کمک و حمایت از این افراد، هزینه‌هایی که برای درمان و مداوا پرداخت می‌کنند را به حداقل برسانیم.

وی افزود: به منظور رفع مشکلات بیماران خاص و نیازمند پرستار، این نهاد(کمیته ‌امداد استان تهران) کمک هزینه درمانی این افراد را پرداخت می‌کند.

ولیئی با اشاره به اینکه 440 بیمار خاص از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند، مطرح کرد: علاوه بر بیماران صعب‌العلاج و خاص، 394 نفر نیز نیازمند نگهداری هستند که در سال 96 تنها بیش از 750 میلیون تومان برای هزینه‌های بیماران نیازمند نگهداری اختصاص یافت.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران خاطر نشان کرد: کمیته امداد با پرداخت هزینه‌های درمانی بیماران خاص و صعب‌العلاج، صد در صد هزینه‌های جانبی آنان را متقبل شده است که شامل تأمین لوازم مصرفی جانبی، بیمه تکمیلی، بیمه‌های درمانی، تجهیزات توانبخشی مانند ویلچر، عصا، عینک، مراقبت در منزل و خدمات ایاب و ذهاب بیماران برای مراجعه به مراکز درمانی است.

وی تصریح کرد: علاوه بر ارائه خدمات درمانی به تمامی خانواده‌های تحت حمایت، مددجویان مبتلا به بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج شامل انواع سرطان، پیوند اعضا، نارسایی کلیوی، دیالیز، تالاسمی، هموفیلی، بیماری‌های حاد پوستی، ریوی، دیابت، بیماری‌های حاد قلبی و عروقی به طور ویژه از خدمات بیمه تکمیلی و درمان کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند.

ولیئی با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات مددجویان پرداخت هزینه‌های سنگین درمان در زمان بیماری است، افزود: در سال گذشته 3 میلیارد تومان از محل کمک‌های مردمی برای هزینه‌های مکمل درمانی مددجویان پرداخت شده است.