مدارس ضمیمه کاردانش در دبیرستان‌های شاهد استان‌ها ساخته می شوند

محمدرضا رزاقی مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش گلستان، اظهار داشت: اقبال عمومی به مدارس شاهد یک فرصت است ولیکن ضرورت دارد تا سبک و سیستم مدارس شاهد بازتعریف شده و این مدارس دارای سبک منسجم و محتوایی متناسب با مقتضیات و ویژگی‌های بومی و منطقه‌ای باشد.

وی ادامه داد: سیاست‌های اداره کل امور شاهد و ایثارگران منطبق با سند تحول بنیادین بوده و تمرکز زدایی را به عنوان یک اصل کلیدی دنبال کرده و اعتقاد داریم که تمام امور باید در سطح مدرسه دنبال شده و این اداره‌کل به عنوان سیاست‌گذار باشد.

رزاقی با بیان اینکه مدارس شاهد در گذشته به عنوان الگویی برای سایر مدارس بودند و این نقش مجدد باید احیا شود، افزود: مأموریت مدارس شاهد این نیست که در حد مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی ظاهر شود.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش افزود: مهارت آموزی در مدارس شاهد یکی از سیاست‌های کلیدی ماست و باید از شعار به عمل تبدیل شود چون اعتقاد داریم که یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات و معضلات بیکاری، مهارت آموزی است و با رویکرد مبارزه با بیکاری به دنبال ایجاد مدارس ضمیمه کاردانش در استان‌ها هستیم.

رزاقی با تاکید استانداردسازی در مدارس شاهد و نقش محوری مدیران این مدارس گفت: با این رویکرد، کارگاه های آموزشی تدارک دیده شده است که تا کنون 400 مدیر در 7 قطب کشوری در دوره دوم متوسطه در این کارگاه های شرکت کرده‌اند.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: تمام تلاش اداره کل امور شاهد و ایثارگران این است که نماد و الگو بودن مدارس شاهد حفظ و مطابق با اسناد بالادستی فعالیت کند و با این اعتقاد به دنبال پاسداشت واقعی جریان ایثار و توجه خاص به فرزندان شاهد هستیم ولی این توجه خاص به معنای جداسازی این فرزندان نیست.