اعزام دختران شین‌آبادی به آمریکا برای درمان صحت دارد؟

 نماینده سردشت و پیرانشهر با رد ادعای فرستادن دختران شین‌آبادی برای ادامه درمان به آمریکا گفت: مجلس و دولت به دنبال اعزام دختران شین‌آبادی به یکی از کشور‌های خارجی برای ادامه درمان هستند، اما هنوز مشخص نشده است که قرار است آن‌ها به کدام کشور اعزام شوند.

رسول خضری اظهار کرد: روز گذشته وکیل دختران شین آبادی در گفت‌وگویی با تلویزیون بی بی سی ادعا کرد که قرار است دختران شین آبادی برای ادامه درمان به آمریکا فرستاده شوند. این موضوع از اساس دروغ است، چون هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

وی توضیح داد: قبل از شروع سال جدید در جلسه‌ای با مطهری، نایب رئیس مجلس و وزارت بهداشت توافقی صورت گرفت تا دختران شین آبادی برای ادامه درمان به یکی از کشور‌های خارجی اعزام شوند. مسئولیت این کار به عهده دکتر سید جواد فاطمی جراح پلاستیک گذاشته شد تا بعد از طرح این موضوع در کمیسیون پزشکی کشور مقصد را مشخص کند.

وی اضافه کرد: هنوز جلسه کمیسیون پزشکی تشکیل نشده که بخواهد بیمارستان و کشور معالج دختران شین آبادی را مشخص کند لذا در این شرایط طرح هرگونه اظهارنظر غیرکارشناسی و غیر رسمی نه تنها درست نیست بلکه باعث لطمه به این دختران نیز می‌شود.

خضری در پایان گفت که پیگیر اعزام هرچه سریعتر دختران شین آبادی هستم، ولی درخواستم این است که از طرح هرگونه صحبت غیرکارشناسی برای درمان این دختران خودداری شود.

در سال ۹۱ دختران شین آبادی دچار آتش سوزی در کلاس درسشان شدند که از همان زمان تاکنون مراحل درمانشان در حال طی شدن است.