تداوم ارائه خدمات بهداشتی، امدادی و درمانی ناجا به عموم مردم

سردار سید محمدرضا سید احمدیان معاون بهداد ناجا در حاشیه بیست و پنجمین همایش سراسری مدیران و روسای بهداشت امداد و درمان ناجا اظهار کرد: هر ساله معاونان بهداد ۳۳ استان، مسئولان بهداد مرزبانی و روسای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ناجا گرد هم می‌آیند تا ضمن مرور برنامه‌های سال گذشته در خصوص برنامه‌ها و سیاستگذاری‌های سال آینده تبادل نظر و تصمیم گیری کنند.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب بیمارستان‌های ناجا در ارزیابی‌های سالانه وزارت بهداشت، کسب رتبه برتر در هفته ناجا، پشتیبانی بهداشتی، امدادی و درمانی از ماموریت اربعین، نهادینه سازی اشراف کلی فرماندهی و کسب رتبه برتر در حوزه بهبود تغذیه کارکنان در بین سازمان‌های دولتی و نظامی را از افتخارات معاونت بهداد برشمرد.

معاون بهداد ناجا افزود: با توجه به تنوع و گستردگی ماموریت‌های ناجا، خدمات رسانی به کارکنان در اولویت این معاونت قرار دارد در عین حال خدمات رسانی به عموم مردم نیز در حد توان و ظرفیت‌های موجود تداوم خواهد داشت.

وی اضافه کرد: معاونت بهداد ناجا در ایام پیاده روی اربعین حسینی همگام با سایر نهاد‌های بهداشتی و امدادی کشور در تعامل با وزارت بهداشت علاوه بر پشتیبانی از بهداشت و سلامت ۳۰ هزار نفر از کارکنان به عموم مردم و زائران در حد توان خدمات بهداشتی، امدادی و درمانی ارائه می‌کند.

سردار سید احمدیان، ارائه خدمات مردمیاری در مناطق محروم و کم برخوردار را از دیگر برنامه‌های مشترک معاونت بهداد با وزارت بهداشت برشمرد که در مناسبت‌های مختلف به ویژه هفته ناجا به مرحله اجرا در می‌آید.

این مقام ارشد انتظامی، سامانه پایش سلامت کارکنان را از جمله طرح‌های این معاونت در راستای تحقق اصل پیشگیری و حمایت از سلامت کارکنان عنوان و تصریح کرد: در این سامانه، کارکنان ناجا در بازه سنی ۲۰ تا ۳۰ سال هر ۴ سال یک بار، کارکنان ۳۰ تا ۴۰ سال هر دو سال و سنین بالاتر هر سال تحت معاینات پزشکی و غربالگری قرار می‌گیرند.

معاون بهداد ناجا، سامانه معاینات پزشکی گواهینامه رانندگی و آزمایش‌های تشخیص اعتیاد را از دیگر ماموریت‌های این معاونت در رابطه با سلامت عموم مردم عنوان کرد.