اولین اولویت های آقای شهردار جدید

سید محمد علی افشانی شهردار تهران در شصت و چهارمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، پس از خواندن سوگندنامه  و با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد و بافت فرسوده از جمله مواردی هستند که از سوی مقام معظم رهبری بر توجه به آن‌ها تأکید شده است، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این 3 مورد در اولویت من برای اداره شهر است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته دانش آموزان حدود یک ماه به علت آلودگی هوا تعطیل بودند، گفت: برنامه رئیس جمهور برای سال ۹۷ نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است. بر این اساس می‌توانیم در راستای کاهش آلودگی هوا اعتباراتی از دولت دریافت کنیم.

شهردار تهران در خصوص تغییر مدیران شهرداری تهران، گفت: هر کسی که توان انجام مأموریت سازمانی داشته باشد و سالم کار کند همچنین رضایت مردم را در پی داشته باشند، با او به فعالیت برای اداره امور شهر ادامه خواهم داد؛ تغییرات مدیران به شناختی که در طی زمان از آنها کسب می‌کنند بستگی دارد.

وی در خصوص مبارزه با فساد گفت: هر مدیری وقتی منصوب می‌شود اگر تخلفی‌ در گذشته صورت گرفته باشد باید به آن تخلف رسیدگی کند اما مخالف رسانه‌ای کردن تخلف مدیریت قبلی هستم چرا که باید به صورت کامل از آن تخلف مطلع شوم و سپس از طریق مراجع قانونی پیگیری کنم، ممکن است پس از طی روال قانونی مشخص شود که تخلفی‌ صورت نگرفته است.

افشانی گفت: رسیدگی به دستفروشان نیز به طور طبیعی در برنامه اداره شهر موجود است اما برنامه‌هایی که تأثیر گذاری بیشتری دارند در اولویت من است.