به گزارش حوزهنيوز، اين عالم رباني در يکي از بحثهاي اخلاقي خود به طلاب و فضلاي جوان اين گونه گفته است؛ راه رسيدن به همهچيز علاوه بر پشتکار و زحمت آدمي و توکل به خدا، نياز به توسل اهلبيت(ع) هم دارد و توسل در زندگي انسان بسيار مؤثر است.

آیت‌الله مجتهدی(ره) گفته‌‌اند: یکی از رموز موفقیت من توسل بوده‌ است. اینکه به ائمه اطهار(ع) ‌ توسل می‌کنیم، شرک نیست، بلکه چون خودمان آبرو نداریم، می‌رویم نزد آن‌هایی که پیش خدا آبرو دارند تا شفاعت ما را بکنند.

در قرآن کریم هم چنین قصه‌ای هست وقتی، فرزندان یعقوب نزد پدرشان آمدند و از پدرشان خواستند شفاعت آن‌ها را پیش خداوند متعال بکند و برای آن‌ها استغفار نماید.

خداوند متعال می‌فرماید: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ وَابْتَغُواْ إِلَیهِ الْوَسِیلَةَ وَجَاهِدُواْ فِی سَبِیلِهِ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ» ﴿۳۵﴾ اى کسانى که ایمان آورده‏اید از خدا پروا کنید و به او[توسل و] تقرب جویید و در راهش جهاد کنید باشد که رستگار شوید(سوره مائده ۳۵)

«وسیله» ما شیعیان هم چهارده‌ معصوم(ع) است، خودشان به ما فرموده‌اند؛ ‌جز از درب خانه ما جای دیگر نروید، حضرت علی(ع) فرمودند: یا کمیل، لا تأخُذ الّا عنّا تکن منّا(بحار ج۷۷ ص ۲۶۹) ای کمیل، جز از ما چیزی نگیر تا از ما باشی.

ما به ائمه(ع) توسل می‌جوئیم، ‌مردم در قدیم همه کارها را با توسل پیش می‌بردند. یک راه توسل، خواندن زیارت است. لا اقل جامعه صغیره را هر روز بخوانید. امام خمینی‌(ره) زیارت جامعه کبیره را ترک نمی‌کرد، ‌زیارت عاشورا را هرروز بخوانید، ولی نه با ۱۰۰لعن و ۱۰۰ سلام. این برای شما طلبه‌ها نیست(زیرا وقت درس و مباحثه و مطالعه و… شما را می‌گیرد، بلکه فقط به اصل زیارت بپردازید، مرحوم آیت‌الله العظمی حاج‌آقا حسین قمی(ره) هر روز زیارت عاشورا را می‌خواندند.)

بعد از دعای ندبه در مفاتیح، زیارتی برای حضرت صاحب‌الزمان(عج) است که بعد از نماز صبح خوانده می‌شود، این زیارت‌را هم همیشه بخوانید، ما سربازان امام زمان هستیم، نباید از حضرت غافل بشویم.

دعاي فرج (الهم کن لوليک ...) را بعد از نمازهايتان بخوانيد، قرآن بخوانيد و به حضرت هديه کنيد. دعاي ندبه را روزهاي جمعه بخوانيد،گاهي هم بنشينيد و با آقايت و مولايت حرف بزن و درد دل کن.