به گزارش فارس، محمدرضا محمودی در هشتمین کارگروه کاهش آلودگی هوای شهر تهران اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت هوای شهر تهران مطلوب نیست. در ۲۰ روز گذشته فقط ۳ روز هوای سالم در تهران داشتیم.

وی ادامه داد: ‌ مسیر بادهای منجیل‌ - ‌‌‌‌‌‌ تهران با عنوان باد شهریار بر اثر ساخت‌وساز بی‌مورد تغییر پیدا کرده ست.

معاون عمرانی استاندار تهران گفت: ‌ براساس مطالعاتی که انجام شده است این بادها تا دماوند ادامه داشته که تغییر این مسیر به دلیل ساخت‌ و سازهایی بوده که در سالیانه اخیر انجام می‌شد.

وی بیان داشت: ‌ در طرح‌های تفصیلی شهر تهران نباید اجازه ساخت‌ و ساز در مسیر این بادها را داد.

محمودی یادآور شد: ‌ روددره‌های فرحزاد، درکه و کن به دلیل ساخت‌ و سازها مسیر ورود بادها را تغییر داده و در آب‌وهوا تأثیرگذار بوده‌اند.

وی درباره بارور کردن ابرهای شهر تهران بیان داشت: ‌ بارندگی‌های اخیراً تهران نشان داده ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون با بارندگی هم نشست نمی‌کند.

معاون عمرانی استاندار تهران اظهار داشت: بارورسازی ابرها در دستور کار است و اعتباری برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

* ۲۰ میلیارد تومان برای جنگل‌کاری

وی به دور چهارم سفرهای استانی ریاست جمهور به تهران اشاره کرد و گفت: ‌ در سفر اخیر هیئت دولت به استان تهران ۲۰ میلیارد تومان برای جنگل‌کاری در حاشیه سد مملو مصوب شد.

محمودی درباره کیفیت لاستیک‌های مورد استفاده در شهر تهران بیان داشت: باید لاستیک‌های با کیفیت خوب و استاندارد در کارخانجات تولید شود.

معاون عمرانی استاندار تهران با بیان اینکه یکی از معضلات شهر تهران کارخانجات تولید آسفالت هستند، بیان داشت: هر جوان ایرانی که بتواند پایه تولید آسفالت را تغییر دهد با او همکاری کامل و کمک می‌کنیم تا طرح تغییر پایه‌های تولید آسفالت را اجرایی کند.

* ه - چ زمین‌خوار ۵۰ هکتاری به دادگاه معرفی شد

محمودی با بیان اینکه با زمین‌خواران و افرادی که فضای سبز را تخریب کنند برخورد می‌شود، گفت: روز گذشته بیش از ۵۰ هکتار زمین فضای سبز که توسط زمین‌خواری به نام ه - چ تصرف شده و تمام درختان را قطع کرده بود با همکاری قوه قضاییه پس گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۲۰۰ مینی‌بوس فرسوده در شهر تهران تردد می‌کنند، بیان داشت: اولویت‌ اصلی ما نوسازی مینی‌بوس‌هاست. یک مینی‌بوس فرسوده ۴.۵ برابر مینی‌بوس جدید سوخت مصرف می‌کند.

محمودی با اشاره به اینکه نصف آلودگی هوای برای تردد مینیبوسهای فرسوده است، گفت: تا وقتی این مینیبوسها درحال تردد هستند، نوسازی موتورسیکلتها و تاکسیهای فرسوده کمک چندانی به کاهش آلودگی هوا نمی کند.