روابط عمومی محیط زیست تعطیل است؟

تلاش خبرنگار ما برای تماس با مسئولان این سازمان به منظور اطلاع از علت عدم دسترسی به پرتال رسمی این سازمان بی نتیجه مانده است.

 روابط عمومی سازمان محیط زیست در جریان اتفاقات ما‌ه‌های اخیر محیط زیست در کشور، همچون بازداشت‌شدن برخی فعالان محیط زیست، خروج معاون آموزش و پژوهش این سازمان از کشور، اعتراضات فارغ التحصیلان محیط زیست به نحوه فراخوان آزمون استخدامی این سازمان سکوت را به پاسخ‌گویی به عنوان مسئول دولتی ترجیح داد.

پس از چندماه تنش داخلی در این سازمان، سکوت و پنهانکاری، امید علیزاده سرپرست روابط عمومی سازمان محیط زیست که بدون سابقه مرتبط  با روابط عمومی تنها به واسطه آشنایی با کاوه مدنی به این سمت منصوب شده بود، نتوانست اتفاقات اخیر را مدیریت کند و سرانجام تصمیم به استعفا گرفت.

به نظر می رسد سازمان محیط زیست همانند دیگر مسائل موجود در این سازمان، پنهانکاری را به جای تعامل با رسانه ها و اطلاع‌رسانی ترجیح می دهد و تنها با ارسال یک جوابیه پر اشکال به خبر منتشر شده درخبرگزاری  نشانه‌های نبود سرپرست بروز پیدا کرد.

جوابیه سازمان حفاظت محیط زیست برای خبرگزاری  در حالی به این خبرگزاری رسید که طبق روال مرسوم جوابیه ها، اثری از نام و امضاء مدیرکل روابط عمومی نداشت و ارسال کننده آن بر اساس متن دریافتی در خبرگزاری  دفتر روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست بود.

موضوعی که به وضوح بیانگر تغییر دومین مدیرکل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست در کمتر از یک‌سال فعالیت عیسی کلانتری رئیس جدید این سازمان داشت.

بیش از یک هفته از گزارش  و پیش بینی خبرگزاری از رفتن علیزاده از روابط عمومی سازمان محیط زیست گذشته است، دو روز پیش هم یکی از رسانه‌ها خبر از استعفای علیزاده داده بود اما هنوز این مساله به صورت رسمی از سوی این سازمان اعلام نشده است، با خارج شدن پرتال رسمی از دسترس باید همچنان در انتظار اتفاقات بعدی در این اداره کل باشیم.