آخرین وضعیت پرونده «ناظم متهم» مدرسه غرب تهران +عکس

 نخستین جلسه بازجویی از معاون مدرسه غیرانتفاعی در غرب تهران به اتهام تعرض به دانش‌آموزان برگزار شد. قضات ویژه‌ای برای این پرونده تعیین شده و احتمال می‌رود تحقیقات از متهم و دانش آموزان تا روز یکشنبه ادامه داشته باشد. اولیای ۱۵ دانش‌آموز از متهم شکایت کرده‌اند و مدیر مدرسه عزل شده است.

غلامحسین اسماعیلی، رئیس کل دادگستری استان تهران دیروز درباره آخرین وضعیت پرونده اظهار کرد: بعد از صدور دستور رئیس قوه‌قضاییه به دادگستری تهران برای پیگیری جدی این پرونده، هماهنگی لازم در سطوح مختلف در دادگستری استان به عمل آمد.

 

وی از تعیین قضات ویژه برای این پرونده در هریک از مراحل رسیدگی خبر داد و گفت: این قضات برای آن تعیین شدند تا با رعایت دقت، زوایای این پرونده را روشن کنند و متناسب با اقداماتی که متوجه متهم است، تصمیمات قضایی را اتخاذ کنند.

اسماعیلی توضیح داد: آموزش‌ها و تاکیدات لازم به قضات دادسرا انجام شده تا با جامعیت موضوع را بررسی کنند و اگر اتهامات مطرح شده به جهات قانونی در صلاحیت دادسرا نیست، پرونده را به دادگاه ارجاع دهند.

شکایت اولیای ۱۵ دانش‌آموز

رئیس کل دادگستری استان تهران از شکایت ۱۵ نفر از اولیا در این پرونده خبر داد و گفت: تا کنون این تعداد از اولیاء شکایت کرده‌اند، اما امکان دارد افراد دیگری هم به تعداد شکات اضافه شوند؛ بنابراین اعداد و ارقامی که در رسانه‌ها مطرح شده در حال حاضر در پرونده مطرح نیست.

وی تاکید کرد: ما موظف هستیم صرفا در محدوده پرونده قضایی و آنچه که به ما ارجاع و احاله شده، اظهارنظر کنیم.

به گفته اسماعیلی پرونده درحال حاضر یک متهم دارد که در بازداشت به سر می‌برد.

تکذیب ارتباط با روحانی برجسته

رئیس کل دادگستری استان تهران در پاسخ به این سؤال که آیا ارتباط متهم با یکی از روحانیون برجسته کشور صحت دارد یا خیر گفت: تا جایی که مستندات پرونده را دیدم، هیچ وابستگی بین متهم این پرونده و افراد شاخص کشور وجود ندارد.

اسماعیلی در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر این‌که آیا آموزش و پرورش نیز نسبت به متهم این پرونده یا افراد دیگر شکایت کرده است یا خیر گفت: تا الان فقط شکایت دانش‌آموزان و اولیاء آن‌ها را داشته‌ایم، اما اگر آموزش و پرورش هم نسبت به آنچه که در فضای آموزشی کشور رخ داده، شکایت کند رسیدگی می‌شود. رئیس کل‌دادگستری استان تهران اضافه کرد: از یکایک دانش‌آموزان تحقیقات لازم انجام می‌شود و به لحاظ این‌که تحقیقات را کامل نمی‌دانیم، به تحقیق از دانش‌آموزان، اولیاء آنها، متهم و افراد دیگری که از این محیط آموزشی اخبار و اطلاعاتی داشتند، نیازمندیم تا تحقیقات را تکمیل کنیم.

تغییر مدیر

مشاور و بازرس ویژه وزارت آموزش و پرورش نیز دیروز گفت: بازجویی از معاون متخلفی که به اقدامات غیر اخلاقی علیه دانش‌آموزان اقدام کرد در حال انجام است و این روند تا یک‌شنبه ادامه خواهد داشت.

حسین بزرگی‌زاده در خصوص وضعیت بررسی پرونده ماجرای مدرسه منطقه ۲ شهر تهران اظهار کرد: فرآیند بازجویی متهم باید انجام شد و پنجشنبه اولین جلسه بازجویی او برگزار شده و شنبه و یکشنبه نیز جلسات دیگری خواهد داشت.

وی افزود: تا زمانی که نتایج بازجویی مشخص نشود ما نمی‌توانیم به‌طور دقیق اظهار نظر کنیم، معمولا متهم انکار و شاکی اصرار می‌کند و آن کسی که باید واقعیت را تشخیص دهد بازجو است که روند بازپرسی را انجام می‌دهد.

مشاور و بازرس ویژه وزارت آموزش و پرورش گفت: طی تماسی که با بازپرس پرونده داشتیم به ما گفتند تا روز یکشنبه باید صبر کنیم، پنجشنبه متهم بازجویی شده و شنبه و یکشنبه نیز خانواده دانش‌آموزان حضور خواهند یافت و بعد نتایج قطعی مشخص خواهد شد. بزرگی‌زاده بیان کرد: آموزش و پرورش مدیر مدرسه متخلف را تغییر داده و ناظری در مدرسه مستقر شده تا امتحانات دانش‌آموزان در امنیت برگزار شود و آن‌ها مشکلی نداشته باشند.

وی درخصوص قصور مدیر مدرسه در این ماجرا عنوان کرد: احتمال این‌که مدیر مدرسه در جریان موضوع بوده بسیار ضعیف است و او باید مراقبت و نظارت بیشتری را اعمال می‌کرد تا این اتفاق رخ ندهد و به‌دلیل همین ضعف نظارت‌ها در انجام وظایفش عزل شده است.