مدیریت دوگانه عامل تقسیم شدن شهر پرند به شمال و جنوب

اکبر نصیری نماینده شهرستان رباط کریم در شورای استان تهران در خصوص شهر جدید پرند اظهار کرد: طبق آخرین آمار نفوس و مسکن، جمعیت رسمی شهر پرند  98 هزار و 600 نفر و جمعیت غیر رسمی آن 200 هزار نفر است.

وی افزود: با شروع پروژه 100 هزار واحدی مسکن مهر پرند، افزایش 600 هزار نفری جمعیت پیش‌بینی شده است.

نماینده شهرستان رباط کریم در شورای استان تهران اهداف احداث شهر جدید پرند را این گونه بیان کرد: استقرار کانون شهری پرند در جنوب غربی تهران در جوار کانون شهری پرجمعیت، اما ضعیف از جنبه زیرساخت‌های شهری همچنین رباط کریم به منظور ارائه خدمات برتر به ساکنان موجود در منطقه تحت نفوذشان است.

نصیری افزود: همچنین ایجاد مرکز خوداشتغالی و فراهم آوردن فرصت‌های مناسب شغلی برای رفع نیاز جمعیت ساکن در شهر و حوزه نفوذ آن، ایجاد محیطی مناسب و مطلوب برای زندگی و رفاه شهری به دور از هر گونه آلودگی و ترافیک شهری از دیگر اهداف احداث شهر جدید پرند بود.

عضو شورای استان تهران با اشاره به اینکه پرند دارای هفت فاز است، 4 فاز آن(فازهای 3، 4، 5 و 6) تحت مدیریت شرکت عمران شهر پرند و 3 فاز (0، 1و 2) تحت مدیریت شهرداری پرند است، گفت: این مدیریت دو گانه باعث شده پرند به دو قسمت شمال شهر و جنوب شهر تقسیم شود.

نماینده شهرستان رباط کریم در شورای استان تهران کمبود سرانه‌های ورزشی و فضای سبز را از جمله مشکلات ناشی از مدیریت دوگانه در پرند دانست و افزود: عدم ارائه خدمات مناسب به مردم، سردرگمی مردم در مواجهه با مشکلات و توزیع ناعادلانه در فازها از دیگر مشکلات ناشی از مدیریت دو گانه در پرند است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای حل این مشکل جلساتی با معاونت عمرانی استانداری تهران برگزار شد. همچنین پیگیری‌های لازم از طریق وزارت راه و شهرسازی در دستور کار است.