ثبت نام مدارس شاهد و نمونه دولتی

مدارس نمونه دولتی هر ساله آزمون‌های خود را در دو پایه ششم ابتدایی و نهم برای ورود به دبیرستان آزمون برگزار می‌کند. آزمون‌های نمونه دولتی به صورت هماهنگ کشوری برگزار می‌شود. ثبت‌نام آزمون برخلاف آزمون تیزهوشان به صورت استانی صورت می‌گرفت. ولی امسال، آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی به صورت هماهنگ و از طریق سایت Azmoon.medu.ir صورت می‌پذیرد. زمان برگزاری آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی نیز، به صورت هماهنگ در یک روز برگزار می‌گردد.

اعلام نتایج نمونه دولتی

دانش آموزانی که در آزمون‌های نمونه دولتی و استعداد درخشان ثبت‌نام نموده‌اند، برای گرفتن نتایج خود بسیار استرس دارند و چشم انتظار نتایج می‌باشند. والدین دانش آموزان نیز شاید در این نگرانی بیشتر از خود آن‌ها سهیم باشند. زیرا برخلاف کنکور، آزمون‌های نمونه دولتی فقط یک‌بار در سال برگزار می‌شود و فقط یک‌بار می‌توانند شانس خود را برای پذیرفته شدن در مدارس نمونه دولتی امتحان نمایند. آزمون مدارس نمونه دولتی جمعه 11 خرداد برگزار می‌شود. آزمون از ساعت 9 صبح به صورت هماهنگ کشوری برگزار می‌شود.  هر ساله زمان اعلام نتایج دو هفته پس از برگزاری آزمون به صورت اینترنتی بر روی سایت قرار می‌گیرد.

ثبت‌نام مدارس شاهد

هدف ابتدایی و اولیه از ایجاد مدارس شاهد، تحصیل فرزندان خانواده‌های محترم شهدا، آزادگان و جانبازان بود. کم‌کم تعداد این دانش آموزان کمتر گردید و به دلیل خالی بودن ظرفیت این مدارس، دانش آموزان غیر شاهد نیز امکان تحصیل در این مدارس را یافتند. دانش آموزان فرزندان شاهد به صورت قطعی می‌توانند در این مدارس ثبت‌نام نمایند. اما دانش آموزان غیر شاهد، برای ثبت‌نام ابتدا بایستی مدارک آن‌ها بررسی گردد و پس از آن، با احراز شرایط علمی می‌توانند در این مدارس ثبت‌نام نمایند.  ثبت‌نام در مدارس شاهد به دو صورت، پیش ثبت‌نام و ثبت‌نام در مدارس صورت می‌گیرد. پیش ثبت‌نام مدارس شاهد به صورت الکترونیک و از طریق سایت ثبت‌نام مدارس شاهد به آدرس student.sajaa.medu.ir صورت می‌گیرد. اما ثبت‌نام در پایه‌های مختلف مدارس شاهد متفاوت است. چنانچه می‌خواهید از زمان دقیق ثبت‌نام در مدارس شاهد اطلاع یابید، در کانال سروش ما عضو شوید. دانش آموزان غیر شاهد بر اساس اولویت‌بندی و در دو مرحله ضمن بررسی امتیازات آن‌ها که از طریق سامانه سجا صورت می‌گیرد، می‌توانند ثبت‌نام قطعی شوند. زمان ثبت‌نام برای  دانش آموزان اول ابتدایی یکم تا پانزدهم خردادماه می‌باشد. همچنین زمان ثبت‌نام دانش آموزان پایه هفتم، یکم تا 14 تیرماه خواهد بود. و برای دانش آموزان پایه دهم از 10تیر تا 14 تیرماه برگزار می‌گردد.

بیشتر بخوانید:   ثبت‌ نام نمونه دولتی

saja.medu.ir

کلیه دانش آموزان شاهد و غیر شاهد که در مدارش شاهد قصد ثبت‌نام دارند، باید از شرایط عمومی ثبت‌نام مانند : صلاحیت اخلاقی و رفتاری، رعایت احکام شرعی و حجاب، سکونت در محدوده تعیین‌شده مدرسه. و شرایط اختصاصی : کسب امتیاز لازم داوطلب برای ثبت‌نام مدارس شاهد. چنانچه قصد دارید در مورد رتبه‌های علمی و همچنین شرایط اختصاصی برای هر پایه اطلاعات بیشتری را کسب نمایید، با مشاورین ایران تحصیل تماس حاصل نمایید. مشاورین ما همه روزه و در هر ساعت از شبانه روز آماده ارائه خدمات به والدین خانواده‌های محترم شاهد و غیر شاهد می‌باشند. فقط کافیست با ما تماس بگیرید.