اقامت گرجستان در سال 2018 چگونه است

امروزه طبق پیش بینی‌ها ایرانیان زیادی در این کشور زندگی می‌کنند. اما برای دریافت اقامت این کشور باید یکسری نکات هم مد نظر داشته باشید تا با مشکل مواجه نشوید.

قوانین جدید مهاجرت به گرجستان در سال 2018

طی سال های گذشته گرجستان حضور فعالی در زمینه مهاجرت جهانی داشته و سالیانه افراد بسیاری به این کشور اروپایی مهاجرت کرده اند. این کشور دارای قوانینی بوده که موجب می شده مهاجرت از طرق مختلفی به راحتی صورت بپذیرد اما در حال حاضر قانون مهاجرتی آن در دست اصلاح بوده و به راحتی نمی توان به این کشور مهاجرت کرد.

گرجستان در زمینه مهاجرت سیاست های جدیدی را برای خود تعیین کرده است که موجب می شود تا سال 2020 میلادی بتواند محیطی کاملا قانونی را به وجود بیاورد که این مساله در ایجاد نزدیکی به اتحادیه اروپا تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. قوانین جدیدی که گرجستان برای سال 2018 در نظر گرفته موجب می شود تا افراد و قومیت های مختلف بتوانند به راحتی در کنار یکدیگر زندگی کنند و همزیستی داشته باشند. قوانین 2018 گرجستان موجب می شود تا کلیه حقوق مهاجران حفظ شود و اصول بین المللی در خصوص آن ها در نظر گرفته شود.

طبق قوانین 2018 گرجستان کلیه حقوقی که پناهجویان دارند حفظ شده و کلیه افراد مهاجر و شهروند این کشور اروپایی به وضعیت بشردوستانه دست پیدا خواهند کرد و اصول بین المللی در خصوص آن ها در نظر گرفته می شود. بر اساس قوانین جدیدی که در گرجستان حکمفرما است هیچ گونه قاچاق انسان در این کشور صورت نگرفته و سدهای محکمی در برابر مهاجرت های غیر قانونی ایجاد شده است.

از دیگر اهدافی که این قانون جدید دارد جلوگیری و حذف تبعیض در هر شکل و صورت و سهولت همکاری افراد مهاجر در امور اقتصادی و توسعهی اجتماعی گرجستان و بهبود امور مهاجرتی و تقویت روابط موجود میان مهاجرت با کلیه امور ملی و محلی می باشد که موجب می شود در امر مهاجرت دقت بیشتری شده و مهاجران نیز بتوانند در این کشور اروپایی از موقعیت بهتری برخوردار باشند.

یکی از علل ایجاد اصلاحات در قانون مهاجرت و اقامت گرجستان در سال 2018 استفاده نادرست و نابجای بعضی از مهاجران می باشد که با نقض قوانین موجود موجب تغییر نظر دولتمردان این کشور در خصوص آن ها شده است.

براساس قوانین جدید گرجستان افرادی که به این کشور مهاجرت می کنند موظف هستند به مدت ده سال در گرجستان زندگی کنند تا بتوانند اقامت دائم آن را اخذ نمایند در حالی که در قانون فعلی این مدت 6 سال بوده است. افرادی که از کشورهای دیگر وارد گرجستان می شوند به مدت 12 سال اقامت موقت این کشور را اخذ خواهند نمود و این در حالی است که در قانون فعلی هر یک از اتباع خارجی تنها 6 سال می توانستند اقامت موقت گرجستان را داشته باشند. این افراد چنانچه پس از شش سال دلیلی برای دریافت اقامت دائمی نداشته باشند این امکان برای آن ها در نظر گرفته شده که به مدت شش سال دیگر اقامت موقت این کشور را دریافت کنند . یکی دیگر از راههای دریافت اقامت گرجستان خرید خانه در گرجستان است.

از دیگر اصلاحاتی که شاید در قانون گرجستان در نظر گرفته شود مبلغ سرمایه گذاری در گرجستان می باشد که براساس پیشنهادی که از سوی وزارت اقتصاد این کشور مطرح شده باید به مبلغ 35000 دلار افزایش پیدا کند تا مهاجران بتوانند اجازه اقامت موقت این کشور را دریافت کنند. علاوه براین دولت گرجستان محدودیت سرمایه گذاری را نیز در نظر خواهد گرفت و تغییراتی در آن اعمال خواهد شد. نخست وزیر این کشور گیورگی کویریکاشویلی اعلام کرده باز بودن درهای گرجستان به معنای استفاده اشتباه برخی از میهمانان نمی باشد و نباید قوانین این کشور به فراموشی سپرده شود و این افراد به صورت غیر قانونی در گرجستان اقامت داشته باشند. از نظر نخست ویزر گرجستان ایجاد تغییراتی در قوانین مهاجرتی این کشور الزامی بوده و این موساله موجب می شود تا سرمایه گذاران خارجی بیشتری در این کشور حضور داشته باشند.

تفلیس به عنوان یکی از بزرگ ترین شهرهای منطقه قفقاز شناخته می شود و از نظر موقعیت جغرافیایی می تواند موجب اتصال دو قاره اروپا و آسیا به یکدیگر شود و از آن به عنوان یکی از مسیرهای مهم بازرگانی و تجاری در جهان یاد می شود. هر ساله همایش ها و نشست های بسیاری در شهر تفلیس برگزار می شود و همین مساله موجب شده تا یکی از شهرهای مهم جهان شناخته شود. این شهر مهم دارای تاریخ پرفراز و نشیبی است که موجب ایجاد این شهر مهم شده است. 

گرجستان به عنوان یک کشور اروپایی دارای شهرهای مهمی است که هر کدام از آن ها جاذبه های گردشگری مخصوص به خود را دارند. یکی از این شهرهای توریستی باتومی نامیده می شود که به عنوان شهری بندری شناخته می شود و در کرانه دریای سیاه قرار دارد و در نزدیکی آن مرز گرجستان با کشور ترکیه دیده می شود.