برخورد قاطع پلیس با جرائم خشن و مسلحانه

 سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در همایش سراسری رؤسای پلیس آگاهی فرماندهان انتظامی استان‌های سراسر کشور، به بانک‌های اطلاعاتی اشاره و اظهار داشت: باید استفاده از بانک‌های اطلاعاتی در ناجا متمرکز شود و در اختیار ماموران و کارآگاهان قرار گیرد تا بتواند قدرت پلیس را ارتقا دهد؛ البته با یک طبقه‌بندی خاص.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: روش‌های سنتی نمی‌تواند در این مقطع به ما پاسخ دهد و باید از روش‌های جدید، تکنولوژی و ظرفیت‌های نوین استفاده کنیم.

این مقام ارشد ناجا اعلام کرد: باید همه وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها، بانک‌های اطلاعاتی خود را در اختیالر پلیس قرار دهند تا پلیس قدرت پیش‌بینی و پیشگیری خود را ارتقا دهد چرا که معتقدیم پیشگیری بر اقدامات انتظامی مقدم است.

وی در خصو جرائم خشن و مسلحانه گفت: اگرچه تعداد جرائم خشن ومسلحانه کم است اما مردم را نگران می‌کند و این موارد در شان کشور و مردم عزیز ما نیست.

فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد:‌ ما با قاطعیت و اقتدار با جرائم خشن و مسلحانه برخورد می‌کنیم و باید ماموران ما با آموزشی که فراگرفته‌اند به موقع در صحنه حاضر شده و برخورد کنند تا متهم از دست‌شان فرار نکند.

اشتری تصریح کرد: اصلا قابل قبول نیست کسی که سلاح به دست گرفته و به مردم حمله کرده و سرقت به عرف انجام داده فرار کند؛ یا باید به دست قانون بیفتد یا باید در همان مهلکه به هلاکت برسد.

وی اظهار امیدواری کرد که دستگاه قضایی در برخورد با این پرونده‌ها سرعت بیشتری به خرج داده و باعث شود که مجرمان به سزای خود رسیده و باعث عبرت شوند.

فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد: پلیس در جرائم خشن و مسلحانه به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آید و از تمام ظرفیت خود استفاده می‌کند.

عالی‌ترین مقام کشور در خصوص جرائم اقتصادی گفت: ما نمی‌توانیم بی‌تفاوت از تخلفات اندک افرادی که دستشان به جایی می‌رسد و سوء استفاده می‌کنند بگذریم بر اساس قانون آنها را شناسایی کرده و برخورد می‌کنیم.

وی گفت: کسانی که دسترسی به بیت‌المال دارند و قدرت جابجایی اموال داشته و سوءاستفاده می‌کنند مطمئن باشند پلیس با آنها برخورد خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد:‌ناجا با مخلین نظم در عرصه اقتصادی با قاطعیت برخورد می‌کند و نباید در این زمینه چشم پوشی کرد.

سردار اشتری گفت: برای ما افراد، گروه‌ها و جناح ملاک نیست بلکه برای ما ملاک فقط قانون است.