اعطاء تسهیلات 35 میلیونی برای پژوهشگران

رضا ملک‌زاده گفت: وزارت بهداشت در نظر دارد برای تقویت زیرساخت دانشگاه‌های علوم پزشکی سیستمی به منظور ثبت بیماری ها و پیامد سلامت راه‌اندازی کند و همچنین موسسه ای با هدف حمایت از طرح پژوهشگران تشکیل خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت در ادامه کشور ایران را مجهز به 10 آزمایشگاه جامع تحقیقاتی برشمرد و بیان کرد: در راستای توسعه و گسترش این مراکز در حال فعالیت هستیم و طبق برنامه ریزی های انجام شده 13 آزمایشگاه جامع دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

معاون وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود به توضیح در رابطه با دستگاه NGS پرداخت و اضافه کرد: با توجه به تحریم‌هایی که در حال حاضر گریبان کشور را گرفته است، تنها یک دستگاه NGS در ایران وجود دارد.

ملک‌زاده بابیان اینکه این دستگاه می‌تواند تمامی ژن یک نفر را درآن‌واحد بررسی کند، گفت: امیدوار هستیم بتوانیم یکی از این دستگاه‌ها را در استان البرز داشته باشیم.

ملک‌زاده بر اهمیت حمایت از پژوهشگران اشاره کرد و یادآور شد: ارائه تسهیلات تا سقف میلیون 35 تومان برای محققان و پژوهشگران در دستور کار قرار دارد که تاکنون 600 پژوهشگر مشمول این طرح‌شده‌اند.

ملک‌زاده ادامه داد: کشور ایران تاکنون موفق شده است در حوزه‌های متعددی از تحقیقات و فناوری فعالیت کند و روند پیشرفت خود را 10 سال سرعت بخشد و در بالاترین رتبه علمی منطقه قرار بگیرد.

در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به جمعیت یک‌درصدی ایران نسبت به جهان، خاطرنشان کرد: سیر سعودی پیشرفت کشور در حوزه علمی بسیار خوب ارزیابی می‌شود چراکه موفق شده‌ایم در تولید علم جز و سه کشور برتر جهان باشیم همچنین ایران رتبه نخست تولید علم در میان کشورهای اسلامی را از آن خود کردند.