کشف 146 هزار دلار تقلبی در پایتخت

ولی پوراحمدی‌نژاد دبیر کمیسیون قاچاق کالا و موادمخدر استان تهران در نشست خبری کمیسیون تنظیم بازار که امروز(شنبه) در استانداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون، 121 نفر در حوزه قاچاق کالا و ارز توسط نیروی انتظامی دستگیر شدند و همچنین حدود 10 صرافی غیرمجاز نیز شناسایی شدند.

وی افزود: حدود 221 صرافی توسط بانک مرکزی و نیروی انتظامی مورد بازرسی قرار گرفتند که مقدار زیادی دلار تقلبی و ارز از این صرافی‌ها کشف شد. همچنین 146 هزار دلار تقلبی که از طریق شبکه‌های مجازی و به صورت تلفنی توزیع و عرضه شده بود، کشف و ضبط شد.

اجرای پایلوت بازار ثانویه تأمین ارز در پایتخت

پور احمدی‌نژاد گفت: دولت بازار ثانویه تأمین ارز را مد نظر قرار گرفته و تا هفته آینده این بازار به صورت پایلوت اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: دستگاه‌های امنیتی در مراکز و فرودگاه‌ها استقرار یافته‌‌اند تا ورود و خروج طلا و ارز از طریق فرودگاه‌ها را رصد کنند، در همین راستا حدود 95 درصد طلا و ارزی که در این اماکن جاسازی شده بودند، کشف و ضبط شدند.

دبیر کمیسیون قاچاق کالا و موادمخدر استان تهران گفت: ما در کالاهای مختلفی مانند تلفن همراه ثبت‌ سفارش‌ها و ارزیابی قیمت و واردات را داشتیم. گزارش‌هایی در این خصوص برای ما رسیده بود که توانستیم با متخلفان در این زمینه برخورد کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: رهگیری ارز دولتی که به واردات کالا اختصاص یافته بود و برخی از دریافت‌کنندگان از آن در مصارف دیگری استفاده‌ می‌کردند، کار سختی نبود و ما امیدواریم با هوشیاری مردم و مسئولان بتوانیم در زمینه واردات و ارز دولتی آرامش را به کشور باز گردانیم.