نوسازی ۲۰۲ هزار وسیله نقلیه عمومی در پایتخت

محمدحسین مقیمی استاندار تهران در نشست کمیته کارگروه ساماندهی حمل و نقل عمومی و وسایل سنگین که امروز(شنبه) در استانداری تهران برگزار شد، با بیان اینکه در اسفند ماه سال گذشته مقرر شد که حدود ۲۰۲ هزار دستگاه اتوبوس، مینی بوس و کامیونت نوسازی شوند، اظهار کرد: در واقع قرار شد که تمام سیستم حمل و نقل عمومی و خودرو‌های فرسوده در استان و شهر تهران نوسازی شوند.

وی افزود: بنا بر طرح دولت تمام خودرو‌های فرسوده و کامیون‌های حمل بار مانند کامیون‌های حمل خاک و نخاله‌های ساختمانی که در شب تردد دارند، نوسازی می‌شوند.

استاندار تهران گفت: بر اساس طرح نوسازی خودرو‌های فرسوده، ۵۰ درصد از هزینه نوسازی را دولت از محل صرفه جویی ارزی تامین خواهد کرد که این امر موجب صرفه‌جویی در هزینه و مصرف سوخت می‌شود.

وی ادامه داد: ۲۰ درصد از هزینه نوسازی را صاحبان خودرو‌ها و کامیون‌ها پرداخت می‌کنند و ۳۰ درصد دیگر از طریق تسهیلاتی که سیستم بانکی در اختیار این افراد قرار می‌دهد، تأمین خواهد شد.

مقیمی تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های اقتصادی کشور، سود تسهیلات را شورای پول و اعتبار تامین می‌کند.

وی افزود: ما در استان مجری مصوبات دولت، شورای پول و اعتبار هستیم و نظرات اتحادیه‌ها، کامیون داران و اتوبوس داران را از سوی سازمان‌های اجرایی دریافت می‌کنیم.

استاندار تهران گفت: با نوسازی سیستم حمل و نقل عمومی می‌توانیم آلودگی هوا را کاهش دهیم و همچنین با این کار رانندگان و سیستم شهری نیز از فرسوده بودن راحت می‌شوند. به همین منظور ما به دنبال آن هستیم تا بیشتر از خودرو‌های داخلی برای حمل و نقل عمومی استفاده کنیم.