جراحی پلاستیک سارق سابقه دار برای سرقت‌های تازه

خواستگار شیک‌پوش اینستاگرامی دختران پولدار، سارق سابقه‌داری بود که پس از آزادی از زندان جراحی پلاستیک کرد و طعمه‌هایش را به بهانه ازدواج فریب داد.


چندی قبل دختر جوانی به اداره پلیس رفت و گفت: مرد جوانی او را در اینستاگرام به بهانه ازدواج فریب داده و اموالش را سرقت کرده است.


شاکی در توضیح ماجرا گفت: من دانشجوی یکی از دانشگاه‌های تهران هستم و همراه پدر و مادرم در یکی از شهر‌های اطراف تهران زندگی می‌کنم. چند ماه قبل در شبکه اجتماعی اینستاگرام با مرد جوانی به نام کیوان آشنا شدم. او خودش را مهندس معرفی کرد و مدعی بود که پولدار است و شرکت بازرگانی دارد. عکس‌ها و پست‌هایش در اینستاگرام هم نشان می‌داد که پسر پولدار و شیک‌پوشی است. مدتی با هم ارتباط تلفنی و پیامکی داشتیم تا اینکه به من پیشنهاد ازدواج داد. خیلی خوشحال شدم از اینکه قرار بود با مرد شیک‌پوش پولداری ازدواج کنم. پیشنهاد او را قبول کردم و شب و روز برای خودم رؤیا‌های عاشقانه‌ای تصور می‌کردم و در انتظار این بودم که همراه خانواده‌اش به خواستگاری‌ام بیاید. وی ادامه داد: چند روز قبل کیوان گفت که یکی از دوستانش طلافروشی بزرگی دارد و از من خواست با هم به طلافروشی دوستش برویم و طلا‌ها و جواهراتم را برای شب خواستگاری با طرح‌های جدید تعویض کنیم. روز حادثه من تمامی طلا و جواهراتم را همراه مقدار زیادی پول نقد و کارت عابرم برداشتم و به محل قرار رفتم و کیوان با خودروی مدل بالایی به سراغم آمد و مرا سوار خودرواش کرد و به طرف مغازه طلافروشی دوستش به راه افتاد. او نزدیک طلافروشی خودرواش را نگه داشت و از من خواست از خودرو پایین بروم و برای پارک به او فرمان بدهم. من کیفم را داخل خودرواش گذاشتم و پیاده شدم که ناگهان کیوان با خودرو به سرعت فرار کرد. ابتدا فکر می‌کردم شوخی می‌کند، اما وقتی تلفن همراهش را جواب نداد تازه فهمیدم که در دام مرد شیادی گرفتار شده‌ام. او همه اموال مرا سرقت کرد و پس از آن خبری از او نشد.


باطرح این شکایت پرونده به دستور بازپرس دادسرای ویژه سرقت برای شناسایی خواستگار اینستاگرامی در اختیار مأموران پلیس قرار گرفت.

طرح دومین شکایت مشابه

همزمان با ادامه تحقیقات درباره این حادثه مأموران با شکایت مشابه دیگری روبه‌رو شدند که بررسی‌ها حکایت از این داشت این بار مرد شیاد با ادعای دانشجوی پزشکی از دختر پولداری در اینستاگرام خواستگاری و اموالش را سرقت کرده است.


دختر جوان گفت: اسم من فریال است و پدر و مادرم وضع مالی خوبی دارند. چند سالی است عضو شبکه اجتماعی اینستاگرام هستم تا اینکه چند ماه قبل با پسر جوانی به نام پدرام در اینستاگرام آشنا شدم. او خودش را دانشجوی سال آخر پزشکی معرفی کرد و مدعی بود وضع مالی خوبی دارد. پدرام می‌گفت: عاشق خودرو است و هر چند ماهی خودروی تازه‌ای می‌خرد. مدتی گذشت و ارتباط ما ادامه داشت تا اینکه به من ابراز علاقه کرد و پیشنهاد ازدواج داد و من هم قبول کردم. پس از این ارتباط ما صمیمی‌تر شد و قرار بود به زودی به خواستگاری‌ام بیاید و من حتی موضوع ازدواجم با پدرام را به خانواده‌ام در میان گذاشته بودم. چند روز قبل او گفت: دوست طلافروشی دارد و از من خواست همراه او به طلافروشی دوستش برویم و طلا‌های کهنه‌ام را برای عروسی‌مان با طلا‌های جدید تعویض کنم.


روز حادثه او در حالی که لباس‌های شیکی پوشیده بود با خودروی مدل بالایی به دنبال من آمد و من هم تمامی طلا‌ها و پول‌هایم را برداشتم و همراه او راهی مغازه طلافروشی شدم. پدرام در میانه راه پیشنهاد داد ابتدا به رستورانی برویم و با هم ناهار بخوریم که قبول کردم. پس از اینکه ناهار خوردیم پدرام برای شستن دستهایش به سرویس بهداشتی رفت و وقتی برگشت من به سرویس بهداشتی رستوران رفتم. لحظاتی بعد که به کنار میز ناهار برگشتم خبری از پدرام نبود. هر چقدر دنبال او گشتم فایده‌ای نداشت. فکر کردم او قصد دارد با من شوخی کند به همین دلیل چند روزی صبر کردم تا خبری از او شود، اما بعد فهمیدم که او سارق بوده و به بهانه ازدواج مرا فریب داده و تمام اموالم را سرقت کرده است.

دستگیری سارق شیک پوش

در حالی که مأموران با شکایت‌های مشابه‌ای روبه‌رو می‌شدند به بررسی تصاویر متهمان سابقه دار پرداختند، اما عکس‌های متهم هیچ شباهتی با سارقان سابقه دار نداشت. بدین ترتیب مأموران عکس متهم را برای شناسایی در اختیار طلافروشی‌ها قرار دادند و در نهایت متهم را هنگام فروش طلا‌های سرقتی در مغازه طلافروشی شناسایی و دستگیر کردند. متهم پس از انتقال به اداره پلیس به سرقت از دو دختر پولدار اعتراف کرد.


وی گفت: من سارق سابقه دار منزل هستم. مدتی قبل با گذاشتن وثیقه از زندان آزاد شدم. این بار تصمیم گرفتم از طریق اینستاگرام دختران پولدار را به بهانه ازدواج فریب بدهم و اموالشان را سرقت کنم. برای اینکه شناسایی نشوم دماغ، ابرو‌ها و صورتم را با جراحی پلاستیک تغییر دادم و حتی برای چشمانم لنزرنگی گذاشتم. پس از آشنایی با دختران پولدار در اینستاگرام به آن‌ها پیشنهاد ازدواج می‌دادم و سر قرار هم با خودروی گرانقیمت کرایه‌ای می‌رفتم و لباس‌های شیک می‌پوشیدم تا آن‌ها به من شک نکنند.
متهم برای ادامه تحقیقات به دستور قاضی پرونده در اختیار مأموران پلیس قرار گرفت.