بررسی ساخت «پلاسکو»با حضور آخوندی در کمیسیون عمران

صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  با اشاره به نشست عصر امروز این کمیسیون اظهار داشت: در این نشست عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، شهردار تهران، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و استاندار تهران حضور داشتند.

وی با بیان اینکه محور اصلی این جلسه بازسازی ساختمان پلاسکو بود، اظهار داشت: طبق گفته استاندار تهران مشکل صدور پروانه ساختمانی، ساختمان پلاسکو مرتفع شده است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس از تکمیل شده ساختمان پلاسکو تا ۲ سال آینده خبر داد و افزود: طبق گفته مسئولان در جلسه امروز مشکلاتی که در راه ساخت این ساختمان با سازمان میراث فرهنگی نیز ایجاد شده بود مرتفع شده است.

**پلاسکو جدید با ۱۵ طبقه روی زمین و ۵ طبقه زیرزمین ساخته می‌شود

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه پلاسکو جدید با ۱۵ طبقه روی زمین و ۵ طبقه زیرزمین ساخته خواهد شد، تصریح کرد: مجوز اولیه از شورای میراث فرهنگی صادر شده و همه هماهنگی‌ها از سوی استانداری تهران در حال انجام است.

وی با بیان اینکه قسمت شمالی پلاسکو مقام‌سازی خواهد شد، گفت: نوسازی سازه کناری پلاسکو مورد توافق بهره برداران بوده است.

بدری افزود: تاکید برحل مشکل تجهیزات مورد نیاز بحران شهر تهران از دیگر مباحث مطروحه در این جلسه بود که استانداری تهران گزارشی در این‌باره ارایه کرد.

وی با بیان اینکه ارائه وام با بهره مناسب برای صاحبان فعالیت ساختمان قبلی و همچنین بحث بیمه کارگرانی آن‌ها از موارد دیگر مورد بحث در این جلسه بود، گفت: متاسفانه بیمه بیکاری برخی کارگرانی که در این سازه مشغول فعالیت بودند، قطع شده است که در این جلسه تاکید شد؛ استاندار تهران این موضوع را پیگیری کرده و تعهدات تسهیلاتی دولت نیز برای صاحبان حرفه صورت بگیرد.

نماینده اردبیل در مجلس با اشاره به دستورکار دیگر کمیسیون عمران مجلس، افزود: سوال نمایندگان از وزیر راه و شهرسازی از سوی برخی نمایندگان محور دستورکار دیگر این کمیسیون بود.

وی ادامه داد: برخی سوالات نمایندگان از وزیرراه و شهرسازی در حوزه منطقه‌ای و مربوط به حوزه انتخابیه آن‌ها بود و برخی دیگر در خصوص تسریع دولت در راه‌اندازی سامانه اطلاعات املاک و مسکن که براساس برنامه ششم توسعه وزارت راه و شهرسازی مکلف به ایجاد آن است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: برخی نمایندگان از توضیحات وزیر راه و شهرسازی قانع شده و برخی دیگر قانع نشدند که مقرر شد با برگزاری نشست‌های تخصصی این موارد نیز رفع شود.