مهمترین اقدامات سازمان استاندارد استان تهران

 نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد کشور در جلسه شورای استاندارد که امروز (چهارشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: سازمان ملی استاندارد در سال‌های اخیر گواهی حلال واجد شرایط را به تمام دستگاه‌ها صادر کرده است.

وی افزود: بر اساس بند ۳۰ مدیریت کیفیت، شورای عالی استاندارد در رأس نظام بر جایگاه استاندارد توجه خاصی دارد.

پیروز بخت گفت: برای استانداردسازی باید تمام دستگاه‌ها همکاری کنند و رئیس جمهور نیز به این موضوع توجه خاصی دارد و تمام دستگاه‌ها را مکلف به تولید کالاهای استاندارد کرده است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات سازمان استاندارد استان تهران، کنترل شیر‌های خام و نان سنتی بوده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: هر فعالیتی که انجام می‌شود، گستره کشوری پیدا می‌کند و در هیچ جایی هیچ گونه اغماضی نمی‌توانیم داشته باشیم.

وی افزود: محصولات سنتی مانند نان از جمله مواردی هستند که باید تحت نظارت وزارت بهداشت تولید شوند.

رئیس سازمان ملی استاندارد کشور تصریح کرد: آمادگی داریم تا با تمام دستگاه‌ها برای استاندارد سازی همکاری کنیم، تا نگرانی مردم در این زمینه برطرف شود.

پیروز بخت گفت: سازمان ملی استاندارد کشور از تمام استاندارد‌های بین الملی استفاده می‌کند و تنها متکی به استاندارد داخلی نیست.

وی افزود: استاندارد کشور ما از بسیاری از کشور‌های دنیا بیشتر است. ما حتی در رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌های سنتی استاندارد را رعایت می‌کنیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد کشور گفت: ما آمادگی داریم تا تجربیات خود را در اختیار سازمان‌های مختلف برای استاندارد سازی قرار دهیم و در حوزه‌های مختلف همکاری می‌کنیم.

وی ادامه داد: سازمان استاندارد نباید در همه جا ورود کند، ما زمانی ورود می‌کنیم که نیاز باشد.

پیروز بخت با بیان اینکه استاندارد‌های مرتبط با تجهیزات باید اعلام شود، تصریح کرد: در حوزه‌های اسناد، شرکت‌های بازرگانی، سازمان‌های دولتی استاندارد سازی آغاز شده و ما حتی در حوزه بین الملل نیز در زمینه استاندارد در جایگاه خوبی قرار داریم.

رئیس سازمان ملی استاندارد کشور تصریح کرد: در تسهیل فرآیند واردات به جد ورود کرده‌ایم تا برای واحد‌های تولیدی داخلی مشکلی ایجاد نشود و کالا‌ها در گمرک به موقع به دست مردم برسد که این موضوع به جد در دستور کار سازمان قرار دارد.