تغییر الگوی ترافیکی پایتخت همزمان با اعمال ساعت کاری جدید ادارات

سرهنگ محمد رازقی رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: هم اکنون بار ترافیک صبحگاهی در محور‌های ورودی شهر مانند بزرگراه‌های نواب، رسالت، زین‌الدین، شیخ فضل الله، سعیدی و همچنین خیابان‌های دماوند و آزادی از ساعت ۵:۳۰ صبح آغاز شده و موج اول بار ترافیک صبحگاهی تا ساعت ۷:۴۵ ادامه می‌یابد.

وی افزود: عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی، قبل از شروع بار ترافیکی در محور‌های ورودی مستقر شده و کار روان‌سازی ترافیک را بر عهده دارند. موج دوم بار ترافیک صبحگاهی نیز که مربوط به صنوف و بازاریان است، معمولاً از ساعت ۸ شروع و تا ساعت ۱۰ ادامه دارد.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ درباره بار ترافیک برگشت گفت: در خصوص بار ترافیک بین روز و زمان پایان کار ادارات، به‌طور محسوس شاهد افزایش حجم تردد در معابر شهری هستیم.

سرهنگ رازقی همچنین متذکر شد: عدم استفاده از کلاه ایمنی جزء تخلفاتی است که تأثیر مستقیمی در افزایش آمار مجروحان و فوتی‌های تصادفات موتورسیکلت دارد. عدم استفاده از کلاه ایمنی، صدمات ناشی از چنین تصادفاتی را افزایش داده و موارد زیادی وجود دارد که به این علت، فرد جان خود را بر اثر تصادف رخ داده از دست داده یا دچار جراحت شدید شده است.

وی افزود: متأسفانه طی روز‌های گذشته شاهدیم که به علت افزایش دمای هوا، استفاده از کلاه ایمنی بین راکبان موتورسیکلت کاهش داشته است. پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از امروز در قالب یک طرح با این تخلف برخورد می‌کند. عدم استفاده از کلاه ایمنی توسط راکب و سرنشین موتورسیکلت یک تخلف محسوب شده و مورد اعمال قانون قرار خواهد گرفت. توصیه می‌شود راکبان موتورسیکلت ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، حتماً از کلاه ایمنی استفاده کنند، زیرا برای حفاظت از سلامتی آن‌ها امری حیاتی محسوب می‌شود.