حمایت استانداری از بازاریانی که قوانین و مقررات را رعایت می کنند

 محمدحسین مقیمی در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با اشاره به اقدامات انجام شده در کنترل بازار ارز در واردات و فروش کالاهای اثرگذار مثل خودرو،دارو و تلفن همراه گفت: تا ٢١ فروردین ماه امسال واردات با ارز ٤٤٠٠ تا ٤٨٠٠ تومان انجام شده است و پس از اعلام ارز ٤٢٠٠ تومان طی مدت زمان کوتاهی بعضا تلفن همراه و خودرو تا دو برابر قیمت قبل از ٢١ فروردین ماه به فروش رفته است.

به گفته وی؛ عده ای با ارز ٤٨٠٠ تومان تلفن همراه و خودرو و کالاهای دیگری خریدند و بعد از تغییر سیاست ارزی، از ٢١ فروردین ماه  باید با سود عادلانه و بدون گرانفروشی اقدام به فروش کنند.

استاندار تهران با بیان اینکه از بازاریانی که قوانین و مقررات را رعایت می کنند حتما حمایت می کنیم تصریح کرد: با فروشندگانی که از ارز ٤٢٠٠ تومان برای واردات کالا استفاده کردند اما بیش از سود متعارف کالا را به فروش رسانده اند برخورد می شود.

مقیمی گفت: اطلاع رسانی باید در  هر موضوعی تخصصی باشد به خصوص در بحث های اقتصادی که اظهار نظرات اثر در بازار دارد.

وی ادامه داد: در کنترل بازار ارز ،سازمان بازرسی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تعزیرات حکومتی باید جلسات مشترک و تخصصی برگزار کنند و از سازمان اطلاعات استان و نیروی انتظامی و پلیس فتا در این بخش کمک گرفته شود و  با کار اطلاعاتی تصمیمات قوی و علمی به دور ازتصمیمات احساسی گرفته شود.

استاندار تهران در پایان تاکید کرد: تخلفات واردات کالا به دستگاه ذیربط ارسال و فرصت داده شود تا عادلانه رفتار شده و حکم قاضی فصل الخطاب است.