یک مصدوم در پی ریزش جزئی معدن در طزره سمنان

ریزش معدن در طزره از توابع استان سمنان، یک مصدوم بر جای گذاشت و هم‌اکنون کار استخراج در این معدن به‌طور عادی انجام می‌شود.

اسماعیل غنیان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان از وقوع حادثه جزئی ریزش معدن در شهرستان دامغان خبر داد که متأسفانه یک مصدوم بر جای گذاشت.

وی با بیان اینکه این حادثه ساعت ۱۱ پیش از ظهر امروز در دامغان به وقوع پیوسته است، هرگونه خبری مبنی بر قربانی شدن معدنچیان در این حادثه را رد کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان افزود: ریزش معدن در دامغان تنها یک مصدوم داشت که مصدومیت وی، شکستگی پا و کمر است و هم‌اکنون در بیمارستان دامغان تحت درمان قرار دارد.

غنیان با بیان اینکه کار استخراج در این معدن به‌طور عادی انجام می‌شود، گفت: فعالیت استخراج در معدن شاهرود با ایمن‌سازی محیط و رفع خطر، به حالت عادی بازگشته و هیچ مشکلی وجود ندارد.

تخریبی در کار نبوده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان نیز در گفتگو با فارس، با بیان اینکه تخریبی تا الآن طبق گزارش ستاد مدیریت بحران استان سمنان در معدن طزره در کار نبوده است، گفت: سنگ بزرگی روی پای یکی از کارگران معدن طزره افتاده است.

قدرت‌الله ابک درباره شایعاتی پیرامون تخریب معدن در طزره اظهار کرد: تخریبی تا الآن طبق گزارش ستاد بحران در کار نبوده است.

معاون استاندار سمنان با اشاره به اینکه سنگ بزرگی روی پای یکی از کارگران معدن طزره افتاده است، اظهار کرد: این واقعه، یک حادثه‌دیده دارد که مراحل درمان این کارگر در حال انجام است.

نه معدنی ریزش کرده و نه مشکلی به وجود آمده

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: طبق گزارش‌هایی که از طریق فرمانداری شهرستان دامغان اخذ شده است، پرتاب سنگ در نزدیکی معدن کلاریز طزره دامغان رخ داده است.

ایرج رئیسیان افزود: این موضوع اتفاق شغلی است و نه معدنی ریزش کرده و نه مشکلی به وجود آمده است.

وی تصریح کرد: تیم‌های ارزیابی نظام مهندسی معدن نیز در منطقه حضور دارند و وضع آرام و عادی است.

به گزارش فارس؛ منطقه طزره در مناطق سردسیر و کوهستانی جنوب رشته‌کوه‌های البرز واقع شده است و از اصلی‌ترین مراکز فعالیت معدنی شمال شرق کشور است.

این منطقه خود شامل چهار معدن اصلی کلاریز، مجموعه مادر، کلمدر برناکی و رزمجا در کنار معادن خصوصی دیگر است.

عملیات معدنی در این منطقه با عملیات اکتشافی در محدوده تونل مادر در سال ۱۳۴۸ آغاز شد.