لزوم قطع ارتباط هاتگرام و تلگرام طلایی باتلگرام

 عبدالصمد خرم آبادی معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی در کانال شخصی خود در پیام رسان سروش نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم 
بر اساس آماری که مرکز ملی فضای مجازی در تاریخ نوزدهم تیر ماه 1397 اعلام کرده است. تعداد 30 میلیون و یکصد هزار نفر از طریق فیلترشکن‌های هاتگرام و تلگرام طلایی فیلتر تلگرام را دور می‌زنند. اینترنت بدون فیلتر هات گرام و تلگرام طلایی را وزارت ارتباطات تامین می‌کند.

این در حالی است که فعالیت فیلترشکن‌های داخلی نظیر هاتگرام وتلگرام طلایی برخلاف اهداف و سیاست‌های تعیین شده در مصوبه شورای عالی فضای مجازی می‌باشد.

مصوبه مربوط به " سیاست‌ها و اقدامات ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی" حدود یک سال پیش (خرداد 1396) به تصویب شورای عالی فضای مجازی رسیده است. فراگیر شدن پیام رسان‌های داخلی و جلوگیری از دسترسی بیگانگان به داده‌های عظیم کشور صراحتا جزء اهداف؛ و سیاست های. مذکور در این مصوبه می‌باشندِ.

از آنجا که فعالیت هاتگرام و تلگرام طلایی هم مانع از فراگیر شدن پیام رسان‌های داخلی و هم موجب دسترسی بیگانگان به داده‌های عظیم کشور خواهد شد، لذا فعالیت این دو نرم افزار برخلاف مصوبه شورای عالی فضای مجازی است. 

اینکه نهاد‌های ذیربط منتظر بمانند تا تلگرام و سایر پیامرسان‌های خارجی بستر ارتباطاتی مردم در فضای مجازی کشور را فراهم کنند و شرکت‌های داخلی را به عمله تلگرام تبدیل نمایند، نهایت تنبلی است.

اجرای مصوبات شورای عالی فضای مجازی نیاز به عزم جدی دارد. نهاد‌های ذیربط باید تنبلی را کنار بگذارند و از هرگونه فعل یا ترک فعل که موجب استمرار حاکمیت دشمن بر فضای مجازی کشور می‌شود خودداری کنند. باید ارتباط بین هاتگرام و تلگرام طلایی را باشبکه اجتماعی تلگرام قطع کرد و برای فراگیر کردن پیام رسان‌های مستقل داخلی بایدکمر همت را محکم بست، ان‌شاء الله این اتفاق‌های مبارک بزودی خواهد افتاد.