توصیه‌های کلیدی برای حجاج در منا

حجت‌الاسلام و المسلمین معزی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در ارتباط با حج تمتع و اقدامات هلال‌احمر در این زمینه،‌اظهار داشت: مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر از جمله نهادهایی است که در جهت خدمت‌رسانی به زائران حج تمتع اقدامات لازم را انجام می‌دهد و نمایندگی ولی‌فقیه نیز تلاش می‌کند تا از طریق راهنمایی، کادر پزشکی، روحیه معرفتی آنها ارتقاء یابد و برنامه‌های بیشتری برای حجاج انجام گیرد.

وی با بیان اینکه خدمت‌رسانی که پزشکان در حج تمتع انجام می‌دهند یک اقدام بزرگ اسلامی و انسانی است، افزود: در کنار آموزش معارف و مسائل دینی به حجاج و زائرین خانه خدا که به سلامتی عبادت انسان کمک می کند، سلامتی جسم و جان نیز از اهمیت بالایی در حج برخوردار است که این مسئله مهم و اساسی بر عهده تیم های پزشکی- بهداشتی اعزامی ازسوی جمعیت هلال احمر قرار دارد.

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر در ارتباط با انجام رمی جمرات در منا و اضطرابی که ممکن است به دلیل حوادث گذشته در میان حجاج باشد، گفت:‌ سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری اقدامات و راهنمایی‌های لازم را انجام می‌دهد البته باید توجه داشت که حجاج همواره باید به ارشادات روحانی و مدیر کاروان به صورت جامع و کامل توجه داشته باشد.

وی تأکید کرد: به دلیل اینکه حجاج اصولاً زبان عربی بلد نبوده و محیط را نمی‌شناسند بنابر این در انجام این مراسم باید از هرگونه اقدام سرخود خودداری کرده تا دچار مشکل نشوند.

معزی خاطرنشان کرد: حجاج در منا باید با کاروان همراه  بوده و به صورت دسته‌جمعی  انجام این فریضه را مدنظر قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر با اشاره به اینکه فعالیت های هلال احمر در حج فرهنگ خدمتگزاری را گسترش داده و به واقع یکی از دغدغه های بزرگ حجاج در سال های گذشته که همان مسئله سلامت است را مرتفع کرده است، تصریح کرد: جمعیت هلال احمر تلاش می‌کند که در زمینه خدمت به مردم در تمامی عرصه‌ها پیشتاز باشد.