چراغ‌های راهنمایی و رانندگی برق اضطراری ندارند

سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: اساسا زیر ساخت‌های چراغ‌های راهنمایی و رانندگی تحت کنترل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران است و موضوعیتی با پلیس ندارد.

وی افزود: متاسفانه این چراغ‌ها برق اضطراری ندارد و با قطع برق شهری قطع می‌شوند. در خواست ما این بوده که برق چراغ‌ها از برق شهری جدا و یا به انرژی خورشیدی متصل شود تا مشکل فعلی مرتفع شود، در شرایط فعلی کاری نمی‌توان کرد جز اینکه پلیس در تقاطع‌هایی که چراغ‌ها برق ندارند، حضور فعال و پر رنگ تری داشته باشد تا این مساله خللی در روند تردد شهروندان تهرانی ایجاد نکند.

سردار مهماندار تصریح کرد: این مساله در وضعیت عبور و مرور و نظم شهری بی تاثیر نیست، اما تمهیداتی اندیشیده شده است تا همکاران من در این شرایط خاص (قطعی برق) هم با انرژی مضاعف به دنبال ایجاد نظم در شهر هستند و از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهند کرد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: توصیه پلیس همراهی و همکاری شهروندان با پلیس در تقاطع‌هایی است که چراغ‌ها با قطعی برق مواجه هستند و امید است سازمان‌های ذی ربط مشکل برق تقاطع‌ها را به زودی حل کند تا وضعیت چهارراه‌ها به شرایط عادی و همیشگی بازگردد.