محاکمه جوان متهم به آزار ۹ پسربچه

٢٧ دی سال گذشته از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠ به کلانتری تهرانپارس اعلام شد تعدادی از کسبه و اهالی خیابان اردیبهشت شمالی، پسری حدودا ١٣ساله را از داخل کانال آب سرپوشیده بیرون کشیده‌اند و این پسر به آن‌ها گفته به وسیله مردی ناشناس تهدید و آزارواذیت شده است.

با حضور مأموران در محل و انجام تحقیقات اولیه، پسر نوجوان به آن‌ها گفت: «فردی ناشناس با یک دستگاه خودروی پراید سفیدرنگ به بهانه کمک کردن به مادربزرگش سوار ماشین کرد و به کانال آب آورد. او با تهدید و فریب من را به داخل کانال کشاند و در آنجا مورد آزارواذیت قرار داد».

در ادامه پسر ١٣ساله که به همراه پدرش به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کرده بود، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «پس از تعطیلی مدرسه در حال بازگشت به منزل بودم، مرد جوانی جلوی من را گرفت و گفت: برای مادربزرگش گل و گلدان خریده و به این بهانه از من خواهش کرد تا برای تحویل آن‌ها به وی کمک کنم. با این مرد جوان به راه افتادم و از طریق پل هوایی به سمت دیگر اتوبان شهید زین‌الدین رفتیم و دقیقا در مقابل پارک پلیس سوار پراید سفید‌رنگ با شیشه‌های دودی شدیم. آنجا بود که با چاقو من را تهدید و عنوان کرد چنانچه صحبتی بکنم، من را خواهد کشت و پس از آن به راه افتاد. پس از طی مسیری به داخل خیابانی رفت. در آنجا ماشین را کنار خیابان پارک کرد؛ پس از پیاده‌شدن از ماشین، من را از طریق یک روزنه باریک به داخل کانال آب کاملا تاریک برد و تعرض کرد».

با توجه به اظهارات نوجوان ١٣ساله مبنی بر سوارشدنش به یک پراید سفیدرنگ با شیشه‌های دودی، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند متهم پرونده اخیر به احتمال فراوان باید متهم پرونده مشابه دیگری باشد که در آن پرونده نیز مردی جوان با مشخصات ظاهری مشابه (قدبلند، حدودا ٢٥ الی ٣٠ساله) با فریب پسری ١١ساله او را با یک دستگاه خودروی پراید سفیدرنگ هاچ بک با شیشه‌های دودی به محدوده پارک جنگلی لویزان کشانده و آزارواذیت کرده است.

پدر این نوجوان ١١ساله در شکایت خود به کارآگاهان عنوان کرده بود: روبه‌روی پارک پلیس، پسرم منتظر من ایستاده بود تا پس از خرید ساندویچ به دنبالش رفته تا به خانه برویم. طبق گفته فرزندم، در همین زمان کوتاه مردی جوان نزدیک او شد و به او گفت: می‌خواهد یک گلدان را برای مادربزرگش ببرد. به این بهانه پسرم را به داخل کوچه‌ای خلوت کشاند و در آنجا با تهدید او را سوار یک پراید سفیدرنگ هاچ‌بک با شیشه‌های دودی کرد. او پسرم را در کوچه‌وپس‌کوچه‌ها چرخاند تا اینکه درنهایت به جنگل لویزان در محدوده ٣٥متری استقلال برد و در آنجا با تهدید و فشار، پسرم را مورد آزار قرار داد. متهم در این مدت او را تهدید کرد اگر داد‌و‌فریاد کند، گردنش را می‌شکند. مرد ناشناس پس از آن سوار ماشین پراید از محل متواری شد. کارآگاهان با توجه به حساسیت پرونده با انجام تحقیقات میدانی و بررسی دقیق دوربین‌های مداربسته محل سوارکردنِ پسر‌های نوجوان و همچنین محل‌های ارتکاب جرم سرانجام موفق به شناسایی خودروی پراید سفیدرنگ هاچ‌بک با شیشه‌های دودی شدند. با شناسایی خودرو، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که مالک فردی حدودا ٦٠ساله است، اما خودرو در اختیار پسر ٢٥ساله قرار دارد. در ادامه تصاویر متهم از سیستم جامع پلیس استخراج و پس از شناسایی تصویر وی از سوی شکات پرونده به‌عنوان متهم تحت تعقیب هر دو پرونده آزار‌و‌اذیت شناسایی شد. سرانجام کارآگاهان آخرین روز دی‌ماه به محل سکونت پسر جوان مراجعه کرده و او را دستگیر کردند.

پسر جوان در همان تحقیقات اولیه صراحتا به آزارواذیت دو شاکی پرونده اعتراف و عنوان کرد علاوه بر خودروی پراید سفیدرنگ متعلق به پدرش، یک فقره آزارو‌اذیت جنسی مشابه را نیز با خودرو پژو٢٠٦ سفیدرنگ متعلق به مادرش انجام داده است. همچنین کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی در بازرسی از پارکینگ محل سکونت متهم و خانواده‌اش، با شناسایی موتورسیکلت متوجه شدند این جوان چند پسربچه را هم با موتورسیکلت به مکانی کشانده و مورد آزار قرار داده است. با تکمیل تحقیقات اولیه رئیس اداره آگاهی تهران از مردم خواست تا درصورتی‌که از سوی متهم مورد آزار قرار گرفته‌اند، به اداره آگاهی مراجعه کنند. به این ترتیب چند کودک دیگر نیز مراجعه کرده و جمع شاکیان به ۹ نفر رسید. روز گذشته جلسه رسیدگی به این پرونده به صورت غیرعلنی در شعبه ۵ دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد. هشت شاکی برای بیان توضیحات در دادگاه حاضر شده بودند بعد از اینکه پسربچه‌ها توضیحات را ارائه دادند، متهم جوان در جایگاه قرار گرفت. او که متهم به آدم‌ربایی و تجاوز است، وقتی در برابر قضات قرار گرفت، گفت: همه اتهاماتش را قبول ندارد و فقط بخشی از آن را قبول دارد. او ادعا کرد گفته‌های بسیاری از بچه‌ها درست نیست و آن‌ها تحت‌تأثیر دیگران چنین حرفی زده‌اند. این در حالی است که پسربچه‌ها ادعای جدید مرد را رد کردند و گفتند از ابتدایی که مورد تعرض قرار گرفتند، همین حرف‌ها را زدند و مرد جوان به آن‌ها تعرض