افزایش سه برابری آمار عملیات نجات افراد محبوس شده در آسانسور

آتشپاد غلامرضا رضایی با اشاره به خاموشی‌های برنامه ریزی شده شرکت توزیع برق، گفت: متاسفانه این امر موجب افزایش دو تا سه برابری عملیات نجات محبوس شدگان در آسانسور شده است.

وی افزود: در سه ماهه ابتدایی امسال ۲۲۲ مورد نجات یافته داشته ایم که عمده آن‌ها افراد محبوس شده در آسانسور بودند.

رضایی تصریح کرد: در دو سه هفته اخیر هم که با خاموشی‌های برنامه ریزی شده مواجه شدیم آمار این افراد بالا رفته و ماموریت نجات محبوس شدگان آسانسور عملا دو تا سه برابر شده است.

وی افزود: از ابتدای تیرماه که خاموشی‌ها عملا شروع شد ۹۶ مورد عملیات نجات محبوس شدگان در آسانسور را داشتیم که در این عملیات‌ها ۱۷۹ نفر نجات یافتند.

مدیرعامل آتشنشانی کرمانشاه توصیه کرد، افراد و بویژه جوانتر‌ها حتی المقدور در این روز‌ها که خاموشی‌های برنامه ریزی شده وجود دارد، از پله به جای آسانسور استفاده کنند. در غیراینصورت و نداشتن توان کافی توصیه می‌شود افراد برنامه خاموشی‌های شرکت توزیع برق را داشته باشند و مواقعی که خاموشی در محله‌ای قرار است اتفاق بیافتد، از آسانسور استفاده نکنند.

وی همچنین توصیه کرد، افراد در صورت حبس شدن در آسانسور خونسردی خود را حفظ کرده و تنها با شماره ۱۲۵ آتشنشانی تماس بگیرند و اطمینان داشته باشند نیرو‌های آتشنشانی در کوتاهترین زمان آن‌ها را نجات خواهند داد.