حال و هوای این روزهای شکارچی تانک‌های دشمن

مسعود جابری رزمنده دوران دفاع مقدس و همرزم جانباز دوران دفاع مقدس «سید صالح موسوی» در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: سیدصالح سال 1341 در شهر خرمشهر به دنیا آمد. وی یکی از محافظان شهید بهشتی و رهبر معظم انقلاب در سال 1358 و از پاسداران پیشگام انقلاب اسلامی در برخورد با غائله کردستان در سال 1358 بود.

 

وی با اشاره به سابقه سید صالح بیان کرد: از زمان تشکیل سپاه، سید صالح به زادگاه خود، خرمشهر رفت و تا روز 28 مهر 1359 در خرمشهر بود و از اولین ساعات جنگ به دفاع از کشور خود پرداخت تا زمانی که در روز شهادت شهید «بهنام محمدی» در خیابان وی در کنار این شهید بر اثر اصابت ترکش مجروح شد.

 

جابری ادامه داد: سید صالح به عنوان یکی از نخستین مدافعان خرمشهر شناخته می‌شود. همچنین وی در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در درگیری‌ها و دستگیری افراد ضد انقلاب و در خنثی کردن بمب‌ها و رو کردن دست خرابکارها و افراد منحرف پیشگام بود. حضور وی همیشه راهگشا، کلیدی و محوری بود.

همرزم جانباز سید صالح یادآور شد: به جرات می توان گفت یکی از افرادی که در مقاومت خرمشهر در روزهای ابتدایی جنگ نقش اساسی داشت، سید صالح موسوی بود، که با شجاعت و جسارتِ تمام، تانک‌های دشمن را شکار می‌کرد و با شکار هر تانک سجده شکر به جا می‌آورد.

وی اظهار کرد: سید صالح بارها در خرمشهر مجروح شد. در آخرین روزهای نزدیک به سقوط خرمشهر، خمپاره‌ای در نزدیک وی به زمین خورد و بر اثر اصابت ترکش مجروح شد. سید صالح براثر استنشاق گاز شیمیایی و همچنین دیدنِ صحنه‌های دلخراش شهادت دوستان و همرزمانش، فشارهای روحی و روانی بسیاری را تحمل می کرد که همین امر موجب لطمه دیدن وی شد.

جابری در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر سید صالح قریب به یک ماه است که به دلیل سکته مغزی در بیمارستان بستری شده و هرچند اکنون اندکی بهبود یافته است، ولی با توجه به لمس شدن یک طرف از بدنش و بسیاری مشکلات دیگر، نیازمند رسیدگی بیشتر مسوولان ذی‌ربط است؛ چرا که سید صالح موسوی و امثال «سید صالح‌»ها شاهرگ حیاتی در حفظ نظام اسلامی در روزهای حماسه و خون در روزگار جنگ بودند و انصاف نیست حال که در روزگار سختی هستند، در مواجهه با مشکلات تنها باشند و از حمایت‌های مادی و معنوی مسوولان بی نصیب بمانند.