واکنش الهیار ترکمن به خبر فروش اردوگاه شهید باهنر تهران

 علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت اردوگاه شهید باهنر تهران اظهار کرد: اصلا موضوع فروش نیست چون اجازه نداریم که ملک دولتی را بفروشیم و فروش ملک دولتی، یک سری کارهای خیلی خاص نیاز دارد.

وی ادامه داد: در سال 95 به استناد تبصره 12 قانون بودجه، اوراق صکوکی در اختیار دستگاه‌ها قرار گرفت که شکل‌های مختلفی داشته است که یکی از آنها اجاره به شرط تملیک بود.

الهیار ترکمن اضافه کرد: در اجاره به شرط تملیک، وثیقه ملکی گذاشته شده و پولی دریافت می‌شود  که بعد از سررسید، وثیقه ملکی عیناً عودت داده می‌شود.

وی به اردوگاه شهید باهنر تهران اشاره کرد و گفت: این اردوگاه به عنوان وثیقه در اختیار قرار گرفت و 4 هزار میلیارد تومان را در قالب اوراق صکوک به دست آوردیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش‌ و پرورش درباره بازپرداخت اقساط آن، افزود:‌ سازمان برنامه و بودجه به طور مرتب اقساط آن را پرداخت می‌کند و وزارت آموزش‌ و پرورش رصد می‌کند تا پرداخت‌ها به موقع و در سررسید خود انجام شود و پس از آن کل کشور خواهان آن است که اردوگاه شهید باهنر به آموزش‌ و پرورش برگردد.

وی در واکنش به این جمله که «گفته می‌شود سه ماه است اقساط آن پرداخت نشده است»، اظهار کرد: به هیچ وجه اینگونه نیست و تمام اقساط آن تاکنون پرداخت شده است.

الهیار ترکمن با تأکید بر اینکه اردوگاه شهید باهنر تهران اصلاً فروش نرفته است، گفت: اینگونه نیست که بگوییم اردوگاه شهید باهنر تهران مازاد است و ما هم بتوانیم آن را بفروشیم بلکه به صورت یک وثیقه ملکی پیش‌بینی شد؛ وزارت علوم هم این کار را کرده و ملک دانشگاه کاشان را وثیقه گذاشته و پولی را دریافت کرده است.

چند روز پیش حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور از فروش اردوگاه شهید باهنر تهران با یک سوم قیمت، خبر داده بود.