وزش باد شدید در برخی مناطق کشور

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور اظهار کرد: طی دو روز آینده در برخی مناطق شمال غرب،استانهای ساحلی خزر،‌شمال‌خراسان‌رضوی،خراسان شمالی،ارتفاعات البرز مرکزی و‌در ساعات بعدازظهر‌ و‌ اواخر شب جنوب سیستان و بلوچستان،جنوب کرمان،شمال و شرق هرمزگان، شرق و جنوب شرق فارس رگبار رعد و برق و وزش باد خواهند داشت.

به گفته وی روز سه شنبه به جز مناطق شمال غرب، رگبار باران همراه با رعد و برق  و وزش باد در سایر مناطق پیش بینی می شود.

رفیعی ادامه داد: طی دو روز آینده در استان های خوزستان و بوشهر به علت وزش باد شدید، احتمال وقوع گرد و خاک نیز دور از انتظار نیست.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه طی سه روز آینده در نوار شرقی و شمال شرق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد،افزود: همچنین شرق و مرکز خلیج فارس و شرق سواحل دریای عمان از امشب تا روز سه شنبه مواج خواهد بود که این شرایط امروز برای دریای خزر نیز پیش بینی می شود.

وی حداکثر دمای استان تهران 39 درجه و حداقل دما برای فردا صبح 28 درجه سانتی گراد اعلام کرد و گفت: همچنین امروز آسمان تهران صاف و در ساعات بعدازظهر با وزش باد همراه خواهد بود.

رفیعی در پایان گرمترین مرکز استان در روز گذشته را اهواز با دمای 46 درجه بالای صفر اعلام کرد و افزود: قم با 44 درجه، خرم آباد 43،زاهدان، سمنان و کرمانشاه با 42 درجه سانتی گراد در رده های بعدی گرمترین مراکز استان و امروز شهرکرد با دمای 12 درجه بالای صفر مرکز استان در کشور است.