خنک ترین شهر ایران کدام است؟

 براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، در سه روز آینده در جنوب سیستان و بلوچستان، بخش‌هایی از هرمزگان و ارتفاعات زاگرس جنوبی در فارس، کرمان و همچنین جنوب فارس در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابر، بارش پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد. 

در سه روز آینده در برخی مناطق شمال‌شرق و شرق کشور در ساعات بعدازظهر و اوایل شب وزش باد شدید گاهی با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و شدت باد در منطقه زابل بیشتر خواهد بود. 

از نظر دمایی روزهای پنجشنبه و جمعه دمای هوا در نوار شمالی کشور افزایش می‌یابد که در سواحل خزر این افزایش دما محسوس‌تر خواهد بود، ولی از روز شنبه با شمالی شدن جریانات، کاهش دما و بارندگی در سواحل خزر دور از انتظار نیست. 

آسمان تهران در دو روز آینده صاف گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما در تهران 42 و 29 درجه خواهد بود. 

روز آینده اهواز با بیشینه دمای 48 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر‌کرد با کمینه دمای 13 درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان خواهد بود. 

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی 97-96 (مهر 96 تا مهر 97) تا روز 22 ماه جاری 164.1 میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 209.6 میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری 21.7 درصد کمتر از سال گذشته است.

همچنین میانگین بلندمدت کشور در بازه زمانی مذکور 223.9 میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری 26.7 درصد کمتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته چهل و دوم سال زراعی متعلق به منطقه کیاشهر در استان گیلان به میزان 12 میلی‌متر بوده است.