کلاهبردار تبلیغات دروغین در زاهدان به دام افتاد

رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان از دستگیری کلاهبرداری که کالا‌های دروغین را در فضای مجازی استان سیستان و بلوچستان تبلیغ و برای فروش می‌گذاشت خبر داد.
به گزارش پایگاه خبریپلیس، سرهنگ علی سرحدی اظهار داشت: فردی که با درج آگهی فروش "ps۴" در یکی از سایت‌های درج آگهی از شهروندان با دریافت بیعانه کلاهبرداری می‌کرد، توسط پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان شناسای و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان افزود: با بررسی‌ها و پایش‌های اطلاعاتی کارشناسان این پلیس متوجه شدند شخصی به هویت نامعلوم از طریق یکی از سایت‌های درج آگهی اقدام به تبلیغ فروش انبوه دستگاه بازی رایانه‌ای پلی استیشن "ps۴" با قیمت ارزان می‌کند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در پیگیری‌های تکمیلی پلیس فتا و همچنین اطلاع‌رسانی شهروندان و هموطنان مشخص شد که فروشنده مبالغی را تحت عنوان بیعانه اخذ و از ارسال دستگاه مورد نظر به مشتریان خودداری می‌کند.

سرحدی بیان کرد: در پی رسیدگی به این کلاهبرداری چند شخص دیگر نیز با ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و در خصوص خرید از سایت درج آگهی و عدم وصول دستگاه "ps۴" و پاسخگو نبودن فروشنده شکایت کرده که به دلیل حساسیت موجود و افزایش هر روزه شاکیان، موضوع به طور ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و تیمی از کارشناسان برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

وی افزود: با انجام اقدامات تخصصی و فنی پلیسی متهم که در یکی از محله‌های شهرستان زاهدان سکونت داشت شناسایی و دستگیر شد که پس از ارائه مستندات به بزه انتسابی خود در استان‌های فارس، اصفهان، هرمزگان، خراسان و خوزستان نیز اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان با اشاره به رصد شبانه روزی پلیس فتا برای کشف جرائم در فضای مجازی از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هر گونه آگهی فروش در بستر اینترنت و سایت‌های پرطرفدار پس از مشاهده کالا یا خدمات انجام شده در تکمیل فرایند از بستر حقیقی و فیزیکی استفاده کنند.