آخرین جزئیات ورود زائران ایرانی به سرزمین وحی

حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت به تشریح آخرین جزئیات ورود زائران ایرانی به سرزمین وحی برای به جا آوردن مراسم حج 97  پرداخت.

محمدی در این خصوص اظهار کرد: تا بامداد یکشنبه (هفتم مرداد ماه) بیش از 19 هزار زائر ایرانی وارد سرزمین وحی شدند.

وی در ادامه تصریح کرد: حدود  11 هزار نفر از زائران وارد شده به سرزمین وحی، به شهر مکه مکرمه مشرف شده و مابقی در شهر مدینه حضور پیدا کرده‌اند.

رییس سازمان حج وزیارت تصریح کرد: تمامی زایران ورودی تا کنون مدینه قبل بوده اند و بیش از ۱۱ هزار نفر نیز بعد از حدود ۶ روز اقامت در مدینه عازم مکه مکرمه شده اند.

محمدی توضیح داد: خوشبختانه عملیات خدمات رسانی به حجاج به خوبی پیش می رود و میزان تاخیر پروازها هم بسیار اندک بوده است. امسال بیش از ۸۶ هزار زایر ایرانی عازم سرزمین وحی می شوند. تعداد اقامت زایران در موسم حج امسال بین ۳۰ تا ۴۰ روز خواهد بود.

رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: خوشبختانه هم شرایط فعلی شهر مدینه آرام و خوب است و هم در شهر مکه وضعیت مناسبی حاکم است و خدمات به طور مناسب و مستمر به زائران ایرانی ارائه می‌شود.

محمدی همچنین تاکید کرد: در حوزه خدمات پزشکی، خدمات مناسبی به زائران ایرانی ارائه می‌شود و مشکل خاصی تاکنون برای آن‌ها به وجود نیامده است.

وی در ادامه یادآور شد: در روزهای کنونی که هنوز شهر مدینه منوره و مکه مکرمه خلوت هستند، امکانات و خدمات به خوبی در اختیار زائران قرار می‌گیرد و زائران در موضوع رفت و آمد به هتل‌ها و حرم مشکل خاصی ندارند.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: امیدواریم این آرامش فعلی تا اعزام زائران در ایام تشریق حفظ شود و زائران با مشکلی مواجه نشوند و سفر حج تمتع سال جاری نیز به خوبی انجام شود و به سلامت به پایان برسد.

محمدی تاکید کرد: توصیه می‌شود که زائران به مواردی که از قبل به آن‌ها آموزش داده شده است، دقت کنند و در ساعات گرم روز در معرض هوای گرم قرار نگیرند تا دچار گرمازدگی نشوند و مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: بهتر است زائران در ساعات شب و از وسایل حمل و نقل عمومی برای رفتن به مسجدالحرام استفاده کنند تا با گرمای هوا و گرمازدگی مواجه نشوند و مشکلی برای آن‌ها ایجاد نشود.