تدوین سند آمایش استان تهران

نعمت‌الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با اشاره به تدوین سند آمایش استان تهران گفت: تدوین سند توسعه‌ای استان بر مبنای برنامه ششم توسعه با رویکرد تنوع بخشیدن به نظام تصمیم‌گیری از موازی کاری و انحراف از اهداف اصلی جلوگیری می‌کند.

ترکی با اشاره به رویکرد سازمان برنامه و بودجه کشور در راستای تحقق مفاد برنامه ششم توسعه و عملیاتی شدن برنامه‌های بخشی و فرابخشی در سطح استانها گفت: طی یک سال اخیر برنامه سند توسعه استان متناسب با برنامه ششم توسعه کشور در حال تدوین است.

وی افزود: این برنامه فرصتی است تا نسبت به همه رویکردها تا انتهای سال 1400 که سال افق برنامه‌‌ریزی‌ها است ،شرایط استان را در همه بخش‌ها و موضوعات فرا بخشی معین کنیم.

رئیس سازمان برنامه‌ریزی سازمان مدیریت استان اظهار داشت: تدوین سند توسعه برمبنای عملکرد بدون توجه به شهرستان‌ها محقق نمی‌شد و حلقه توسعه نیازمند اتصال بخش‌ها و برنامه‌های شهرستانی است.

وی ادامه داد: برای این مهم نیاز است همه ارکان تصمیم‌گیری استان در کنار هم قرار بگیرد تا سندی قابل اتکا برای آینده استان محقق شود.

وی به برگزاری نشست‌های عملیاتی تهیه سند توسعه استان با رویکرد عملیاتی در شهرستانها اشاره کرد و گفت: از نگاه نظام تدوین و برنامه  نخستین شهرستان ، ورامین انتخاب شد و بر این اساس با نگاه به ظرفیت‌ها آینده ورامین از منظر توسعه ای تدوین شد.

وی نگاه بر بخش‌ها و ظرفیت‌های مختلف در بخش های عمرانی، انرژی ، حمل‌و‌نقل، زیست محیطی، آبفا و سایر ظرفیت‌های شهرستان ورامین را از جمله محورهای مورد بررسی در تدوین سند توسعه دانست و عنوان کرد: بر اساس مأموریت شهرستان‌ها افق و چشم‌اندازی که از توسعه انتظار داریم را هم‌سو می‌کنیم.

عدالتی گفت: تهیه سند توسعه استان با تمرکز بر همه ظرفیت‌های شهرستانی موجب می‌شود تا سندی قابل اتکا و میثاقی که همه بر اساس آن حرکت کنند تدوین شود.

وی ادامه داد: این سند با این رویکرد از تشتت، تنوع بخشیدن به نظام تصمیم گیری و موازی کاری و انحراف از اهداف اصلی جلوگیری می‌کند.