جزئیات جدید از جراحی و درمان دانش آموزان شین آبادی

طیب قدیمی در نشست خبری پیرامون روند درمان کودکان شین‌آبادی اظهار داشت: برای دانش آموزان شین آبادی که دچار سوختگی شده بودند براساس آخرین پروتکل های علمی جراحی پلاستیک در مرکز فوق تخصصی ترمیمی و جراحی پلاستیک حضرت فاطمه (ع) صورت پذیرفته است.برای این دانش آموزان خدمات ویژه ای لحاظ شد بطوریکه حتی بخش VIP مرکز فوق تخصصی ترمیمی و جراحی پلاستیک حضرت فاطمه (ع) در اختیار آنها قرار گرفته است.

قدیمی با تاکید بر تامین منابع مالی برای درمان دانش آموزان شین آبادی عنوان کرد: در این زمینه حتی تیم روانپزشکی نیز در ارومیه برای این دانش آموزان لحاظ شده است.

قائم مقام معاون درمان وزارت بهداشت  با اشاره به ابعاد سوختگی در بدن عنوان کرد: اگر آب جوش به مدت سه ثانیه بر روی بدن ریخته شود و بدن فرد دچار 60 درصد سوختگی شود بدن فرد دچار سوختگی عمیق می‌شود.

 قدیمی با اشاره به اینکه در سال بالغ بر 26 هزار نفر دچار سوختگی منجر به بستری در کشور می شوند، گفت: روند بهبود در سوختگی ها زمانبر است و با یک یا چند جراحی نهایی نمی شود بنابراین همین مسئله برای درمان و بهبود دختران شین ابادی صدق می‌کند.

ایران نقصی در علم ترمیمی ندارد

همچنین در این نشست خبری سید ابوالحسن امامی - استاد جراحی پلاستیک نیز توضیح داد: در ایران کمبودی در زمینه دانش ترمیم و جراحی پلاستیک نداریم و دانش آموزان و خانواده های آنان آگاه باشند که نقصی در علم جراحی پلاستیک ایران وجود ندارد و اعزام این افراد به خارج از کشور نه تنها فایده ای ندارد بلکه علم ایران در حوزه ترمیم مورد نقد قرار می‌گیرد.

دانش آموزان شین‌آبادی بچه های خودمان بودند هم در ایران درمان می کردیم

در این نشست خبری نوراحمد لطیفی - مدیر عامل مرکز فوق تخصصی ترمیمی و جراحی پلاستیک حضرت فاطمه (ع)  در پاسخ به این پرسش که آیا این دانش آموزان بچه های خودتان نیز بود تاکید بر درمان و جراحی در ایران داشتید، عنوان کرد: مطمئن باشید اگر این دانش آموزان بچه های بنده بودند در همین ایران آنها را درمان می‌کردیم.

وی ادامه داد: البته منکر کمبود برخی تجهیزات در کشور نیستیم ولی چنین امکاناتی برای این دانش اموزان نیاز نداریم زیرا این دانش آموزان از مراحل چنین تجهیزاتی عبور کردند و نیاز به تجهیزات پزشکی بسیار پیشرفته ندارند و نیاز این بچه ها جراحی و درمان است که در کشور وجود دارد.