آخرین آمار ورود زائران ایرانی به سرزمین وحی

حمید محمدی با اشاره به اینکه تمامی برنامه ریزی ها برای زائران کشورمان به خوبی پیش می رود، اظهار داشت:پرواز زایران ایرانی از روز ۲۷ تیر به مقصد فروگاه مدینه و از پنج روز قبل به دو فرودگاه جده و مدینه انجام می شود.

وی افزود: تا آخر وقت شنبه شب نزدیک به ۳۱ هزار زائر ایرانی وارد مدینه منوره شده اند که از این تعداد نزدیک به ۲۲ هزار نفر در قالب ۱۵۶ کاروان بعد از محرم شدن در مسجد شجره به سمت مکه مکرمه عزیمت کرده اند.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: جمعا حدود ۱۲ هزار زائر تا آخر وقت شنبه از طریق پروازهای جده وارد این فرودگاه شده و بعد از احرام بستن در جحفه برای انجام عمره تمتع به مکه مکرمه مشرف شده اند.

وی افزود: به غیر از زائران، حدود ۲ هزار و ۴۷۱ نفر از عوامل اجرایی نیز برای خدمت رسانی به حجاج از روزهای قبل از آغاز فرآیند حج مشغول به فعالیت شده اند.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه پروازهای مدینه قبل به مقصد فرودگاه مدینه تا روز ۱۹ مرداد ادامه دارد، گفت: از این تاریخ به بعد همه پروازهای ورودی به مقصد فرودگاه جده انجام می شود و طبق برنامه ریزی صورت گرفته پروازهای برگشت زائران نیز از چهارم شهریور آغاز خواهد شد و تا ۲۴ شهریور ۹۷ ادامه می یابد.

امسال حدود ۸۶ هزار نفر از زایران کشورمان در موسم حج تمتع ۹۷ شرکت می کنند.