تغییر رویکرد از مسابقات فردی به گروهی در اردوی پیشتازان دانش‌آموزی

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌ و پرورش و رئیس سازمان دانش‌آموزی در این مراسم گفت: دانش‌آموزان پیشتاز بهترین مهارت‌ها را در مسیر زندگی همراه با تربیت اجتماعی و زندگی می‌آموزند؛ ضمن اینکه تمرین گروهی جمعی و زندگی با هم سن‌وسالان خود را با عنوان یکی از پیام‌های اردوی پیشتازان دانش‌آموزی فرا گرفته و می‌آموزند که نمادی وحدت‌بخش و همبستگی‌آمیز از اقوام ایرانی نشان دهند.

وی تصریح کرد: پیشتازان دانش‌آموزی سرپا گوش به فرامین مقام معظم رهبری هستند و تلاش دارند تا این پیام را پس از بازگشت به خانواده‌های خود و آغاز سال تحصیلی به جامعه آموزش و پرورش تزریق کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌ و پرورش خاطرنشان کرد: این افراد با بازگشت به خانواده‌های خود پس از اختتامیه اردو با کوله‌باری از تجربه خودسازی، افزایش روحیه و امید را چند برابر خواهند کرد.

کاظمی گفت: دانش‌آموزان پیشتاز باید نسبت به مسائل جامعه خود حساس بوده و همواره مروج ادب و احترام باشند.

در ادامه این مراسم محمد روشنی قائم مقام سازمان دانش‌آموزی گفت: در این هشتمین اردوی ملی پیشتازان دانش‌آموزی تمامی اهداف از قبل طراحی شده نظیر سنجش توانمندی دانش‌آموزان در قالب‌های مختلف فردی و گروهی به عمل آمده و نتایج بسیار مطلوبی از آن استخراج شد.

وی افزود: در این اردو، تحمل این عده  از افراد در شرایط دشوار و سخت سنجش شد ضمن اینکه آنها با زندگی در چادر و فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و مسابقات مختلف ورزشی در دو بخش فردی و گروهی آشنا شده و تجارب گرانقدری را به دست آوردند.

روشنی خاطرنشان کرد: تغییر رویکرد آموزش و پرورش از مسابقات فردی به مسابقات گروهی یکی از مهم‌ترین اقداماتی بود که در هشتمین اردوی ملی پیشتازان دانش‌آموزی آزمایش شد.

وی در پایان تصریح کرد: این اردو در حالی به پایان رسیده که باید برای اردوهای بعدی برنامه‌ریزی‌های جدید صورت گرفته و با بازگشت دانش‌آموزان به استان‌های خود کارهای به مراتب دشوارتر از سوی آنان و مربیان پیگیر شده و بدانیم که پیشتازان دانش‌آموزی مدیران فردای ایران اسلامی هستند.