گم شدن کودکان پاکستانی در حاشیه تهران؟

سردار حسین اشتری فرمانده ناجا اظهار کرد: در شرایطی که این روزها شبکه های مجازی ناجوانمردانه به کشور و مسئولان هجمه می آورند، چه خوب است اخبار را از رسانه ها منتشر کنند، زیرا مطالبی که از رسانه ها منتشر می شود حتما از روی دلسوزی و به صلاح کشور است.

وی افزود: انتشار مطلاب خلاف واقع موجب ناراحتی پرسنل نیروی انتظامی می شود. اخبار نباید با توجه به فضای موجود جامعه منتشر شود بلکه باید واقعیت های موجود منتشر شود. همچنین در جایی اگر انتشار خبری به اقتدار پلیس ضربه می زند، اول به خود پلیس اطلاع داده شود تا مشکل رفع شود.

وی بابیان اینکه پلیس در تمام نقاط کشور حضور دارد گفت: اگر در نقطه ای از کشور هم دارای پاسگاه نباشیم باز هم در آنجا نیرو های پلیس گشت زنی می کند و تمام ماموریت های پلیس هم موثر است.

فرمانده ناجا گفت: باید به ازای هر هزار نفر9 پلیس وجود داشته باشد و ما در حال حاضر در وضعیت 2/8 هستیم و با نیروهای کادری به میانگین 3/2می رسیم. در صورتی که میانگین استاندارد باید به ازای هر هزار نفر 5نفر باشد.

وی گفت: گاهی از اخبار عکس گرفته می شود که واقعیت را نشان نمی دهد. ما از رسانه ها می خواهیم از اخبار فیلم گرفته شود تا واقعیت و حوادث قبل و بعد از حادثه نشان داده شود.

وی گفت: ماموران ما در سرما و گرما کار می کنند. پلیس امروز در تمام جاها حضور دارد و با اشرار و توزیع کنندگان مواد مخدر مقابله می کند. نیروهای ما در مرزها در حوادث ماه های اخیر مقاومت کردند و در تمام ماموریت ها موفق بودند.

اشتری تاکید کرد: همیشه باید یک وجه پلیس اقتدار و وجه دیگر آن مهربانی باشد و رسانه ها باید این دو را در کنار هم نشان دهند و تقویت کنند و کاری کنند که همه جامعه این تصور را داشته باشند که اگر کاری داشتند، پلیس می تواند به آنها کمک می کند.

وی گفت: هر دستگاهی می تواند مدتی تعطیل باشد اما هیچ یک از کلانتری ها نمی تواند حتی یک روز تعطیل شود.

سردار اشتری گفت: اگر پلیس در بین مردم محبوب و مقتدر باشد به نفع مردم است.

وی در رابطه با انتشار خبر گم شدن 7 کودک پاکستانی در رسانه ها گفت: زمانی که این خبر را در یک رسانه دیدم بسیار متاثر شدم و به هر مسئولی که تماس گرفتم گفتند که این خبر صحت ندارد.