برخورد جدی با تخلفات حادثه‌ساز و تخلفات شبانه

ردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در نشست خبری با اصحاب رسانه با اعلام خبر فوق اظهارداشت: با برنامه‌ریزی، یک حرکت جدید در بحث انضباط اجتماعی در حوزه راهنمایی و رانندگی پایتخت آغاز خواهیم کرد.

رئیس پلیس پایتخت به گلایه‌های مردم در خصوص تخلفات رانندگی پرداخت و گفت: با توجه به آنکه انضباط اجتماعی در سطح تهران تقلیل یافته است از هفته آینده با بهره‌گیری از تمام توان پلیس راهور و کمک و مساعدت پلیس‌های تخصصی از جمله یگان امداد، پلیس پیشگیری و غیره در صدد ارتقاء وضعیت انضباط اجتماعی خواهیم بود و برخورد با تخلفات حادثه‌ساز را به طور ویژه در دستور کار قرار خواهیم داد.

رئیس پلیس پایتخت به آمار تلفات انسانی در ۴ ماهه نخست سال پرداخت و گفت: ۱۰ درصد یعنی ۱۶ نفر در تعداد فوتی ناشی از تصادفات رانندگی کاهش داشته‌ایم و در حوزه مجروحین نیز ۱۱ درصد؛ البته این کاهش ما را راضی نمی‌کند.

وی با تأکید بر این مطلب که برخورد با تخلفات حادثه‌ساز به طور جدی اجرا خواهد شد، اعلام کرد: به مسئولان اجرائیات راهور اعلام کرده‌ایم تا تمامی جریمه‌ها به طور دقیق کنترل شود تا کسی به ناحق جریمه نشده باشد.

وی گفت: افسران جریمه نویس و اجرائیات پلیس راهور رتبه‌بندی خواهند شد و اگر مأموری به ناحق فردی را جریمه کند من با وی به شدت برخورد خواهد شد.

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت تاکید کرد: اولویت اول پلیس تهران برخورد با تخلفات حادثه‌ساز است که ۲۰ تخلف را شامل می‌شود؛ این تخلفات هم مشکل جدی برای راننده و هم سایر شهروندان ببه وجود می‌آورد؛ این طرح هم در شب و هم در روز دنبال خواهد شد.

وی افزود: در ۴ ماهه امسال بیش از ۱۲ درصد افزایش برخورد با تخلفات حادثه‌ساز داشته‌ایم که اغلب نمره منفی نیز داشته است.

سردار رحیمی به خبر دیگری در این حوزه اشاره و اعلام کرد: از هفته آینده در بازه زمانی ۲۲ تا ۳ بامداد نیز با بهره‌گیری از تمام ظرفیت پلیس تهران طرح برخورد با تخلفات شبانه کلید خواهد خورد.

وی گفت: همچنین طرح برخورد با تخلفات موتورسواران سنگین که آسایش را از مردم سلب می‌کنند در دستور کار است. این افراد در روزهای پنج‌شنبه و جمعه در نقاطی مشخص مانور می‌دهند؛ پلیس مخالف این نیست که موتور سواران از موتورسواری‌شان لذت ببرند؛ این دسته از راکبان موتورسیکلت می‌توانند در پیست‌های معین موتورسواری کنند اما اگر بخواهند با اختلال در محورها و بزرگراه‌های تهران و مزاحمت برای شهروندان موتورسواری کنند باید منتظر برخورد جدی پلیس باشند.