آخرین آمار ورود زایران ایرانی به سرزمین وحی

حمید محمدی  درباره آخرین آمار ورود زایران ایرانی به سرزمین وحی اظهار کرد: از ۲۷ تیرماه تا پایان وقت امروز پانزدهم مرداد ماه نزدیک به ۵۲ هزار زایر ایرانی وارد سرزمین وحی شده اند.

وی افزود: اعزام‌های مدینه منوره (مدینه قبل) از روز ۲۷ تیرماه آغاز شد و اعزام‌های زایران ایرانی به جده (مدینه بعد) نیز از هفته گذشته آغاز شد و خوشبختانه هیچ مشکل خاصی در خصوص اعزام‌ها وجود ندارد و برنامه‌ها به صورت روان در حال انجام است.

رییس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۳۳ هزار ۵۰۰ زایر ایرانی از طریق ۱۳۱ پرواز شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و هواپیمایی سعودی وارد مدینه منوره شده اند که از این تعداد حدود ۲۶ هزار نفر بعد از ۶ روز اقامت در شهر پیامبر (ص) عازم مکه مکرمه شده اند.

محمدی افزود: اعزام زایران مدینه قبل به مکه مکرمه از سوی بخش حمل و نقل بین شهری و از طریق اتوبوس انجام گرفته است؛ زایران در این فرآیند پس از احرام بستن در مسجد شجره عازم مکه مکرمه شده اند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ زایر در مدینه منوره حضور دارند که در روز‌های آتی عازم عازم مکه مکرمه می‌شوند.

رییس سازمان حج و زیارت به پرواز‌های زایران ایرانی به جده اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۱۸ هزار ۵۰۰ زایر ایرانی با ۶۷ پرواز وارد فرودگاه جده شده اند که این عزیزان نیز پس از احرام بستن در جحفه به مکه مکرمه وارد شده اند که این زایران نیز پس از اقامت در این شهر و اتمام اعمال، عازم مدینه منوره خواهند شد.

محمدی در خصوص تعداد عوامل حاضر در سرزمین وحی اظهار کرد: تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از عوامل وارد مدینه منوره و مکه مکرمه شده اند و به خدمت رسانی می‌پردازند.

وی افزود: پرواز زایران ایرانی به مدینه منوره تا روز ۱۹ مرداد ادامه می‌یابد و مقصد سایر پرواز‌ها جده خواهد بود؛ پرواز‌های بازگشت زایران از تاریخ ۴ تا ۲۴ شهریور انجام می‌گیرد.

امسال بیش از ۸۶ هزار زایر ایرانی در موسم حج تمتع در سرزمین وحی حضور خواهند داشت.