باید مرگ اندیشی را در جامعه رواج دهیم

سعید خال، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) و شهردار حرم مطهر امام خمینی (ره) صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: بنده احترام خاصی برای مردم جامعه و خبرنگاران قائل هستم و با همه شما زندگی کردم و لذا یکی از لذت بخش‌ترین جلساتی که همواره برگزار می‌کنم در کنار شما خبرنگاران بودن، است.

وی افزود: امروز فرصتی شد که به مناسبت روز خبرنگار در خدمت شما باشیم و این روز بزرگ را گرامی می‌داریم.

خال اظهار داشت: از آغاز احداث بهشت زهرا ٤٥ سال می‌گذرد  و قطب فرهنگی شهر تهران بوده و ٢ هزار و ٥٠٠ نفر از مشاهیر ما اینجا هستند. این سازمان زیر نظر معاونت خدمات شهری است و از سال ٤٩ تا به امروز حتی برای یک روز هم تعطیل نشده و در همه ایام کار واجب کفایی انجام می‌دهد و در زمینه هزینه‌ها، کاملا خودکفا است و در روز‌های سخت یار و یاور مردم تهران و ایران بوده است و حدود ١٥٦ روز در سال پیک کاری داریم و میلیون‌ها نفر به این مکان مراجعه می‌کنند.

وی با تاکید بر این مطلب که به دنبال هوشمند سازی و توجه ویژه حفظ محیط زیست هستیم، ادامه داد: روزانه امورات مربوط به ١٥٠ تا ١٧٠ متوفی انجام می‌شود که ٥٨ درصد آن‌ها مرد و ٤٢ درصد زن بوده اند. طرح همراهی با خانواده‌های داغدار را در دستور کار قرار داده ایم. همچنین امکان پذیرش ٢٤٠ نفر در شرایط عادی را داریم و روزی ٨٥ مراسم به طور متوسط در این سازمان صورت می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) و شهردار حرم مطهر امام خمینی (ره) بیان داشت: ٢٥٠ هزار تماس در طول سال با این سازمان گرفته می‌شود و مهمترین کار ما بحث دفن است. از جمله کارهای دیگر صورت گرفته، کار‌های عمرانی است که در داخل سازمان انجام می‌شود و بازسازی سرویس‌های بهداشتی را انجام داده ایم.

وی افزود: در کربلا و نجف بحث اسکان را داشته ایم و بلافاصله پس از حادثه کرمانشاه نیرو‌های ما به آنجا اعزام شدند و تفاهم نامه‌های خوبی با دانشگاه‌ها داشته ایم. همچنین  بزرگداشت اولین شهدای آتش نشان را برگزار کرده و از ٨٨ نفر از شهدای مدافع حرم تجلیل شده است. ٣ تا ٥ میلیون نفر از مکان‌های مختلف به بهشت زهرا می‌آیند و برای اینکار هماهنگی‌های خوبی با پلیس راهور داشته‌ایم.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) تاکید کرد: به اعتقاد من باید مرگ اندیشی را در جامعه رواج دهیم. مرگ پایان زندگی نیست و در همین راستا بسته‌های فرهنگی را در اختیار مردم قرار داده ایم.

خال اذعان داشت: منزلت اجتماعی را در کارکنان افزایش داده و در حوزه مشارکت حدود ١٠ ایستگاه صلواتی در بهشت زهرا ساخته شده و بهشت زهرا(س) نماد مشارکت مردمی است.  راه اندازی مجموعه کنترل ترافیک در بهشت زهرا(س) را در دستور کار داشتیم که به تجربه‌ای موفق تبدیل شد و همه رسانه‌ها در این جهت به ما کمک کردند تا مردم را راهنمایی کنند که این همکاری جای تقدیر دارد.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) و شهردار حرم مطهر امام خمینی (ره) گفت: آسیب‌های اجتماعی را خیلی جدی دنبال کرده و هوشمندسازی بسیاری از کار‌ها در دوره مدت مدیریت بنده صورت گرفت. خیابان‌ها و میادین بهشت زهرا نامگذاری شده  و تمام دوربین‌های مجموعه بر روی پرتال قرار گرفت. قصد داریم نظارت تصویری را در بهشت زهرا(س) راه اندازی کنیم و فیبر نوری را به اتمام برسانیم. ٢٥٥ هکتار فضای سبز در سازمان داشته و ٢١٠٠ درخت در صحن شمالی کاشته شده اند.

وی بااشاره به بارش سنگین برف در مجوعه بهشت زهرا در سال گذشته توضیح داد: در زمستان سال گذشته ٧٠ سانتی متر برف در بهشت زهرا نشسته  و وضعیت بسیار جدی بود. با این حال بهشت زهرا برای یک دقیقه هم تعطیل نشد و در روز ٨ بهمن ٣٠ نفر پذیرش داشتیم و ١٠ بهمن ٩٦ در شرایط عادی ٢٤٦ نفر دفن داشتیم که این مساله رکوردی عجیب برای این سازمان بوده و نشانگر خدمات رسانی مطلوب سازمان در ایام بحران است. 

خال تصریح کرد: قطعه هنرمندان پس از ١٥ سال احیا شده و ٤٠٠ سرویس بهداشتی افتتاح خواهد شد و خط کشی‌هایی را انجام داده ایم تا مردم دچار سردرگمی نشوند؛ در بهشت زهرا و ارائه ویلچر به ناتوانان را داشته ایم.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) و شهردار حرم مطهر امام خمینی (ره) با بیان اینکه راه اندازی خانه کودک را در دستور کار داشته ایم، افزود: بنده همه تلاشم را کرده ام که بهشت زهرا را در مسیر پیشرفت و تحول قرار دهم و در این راه گاهی اوقات با بی مهری‌هایی مواجه شدیم و به هرحال قطار تا حرکت نکند به سمتش سنگ پرتاب نمی‌کنند؛ با این حال من در خدمت مردم و جامعه و خبرنگاران و اهالی رسانه هستم و همه تلاشم را در جهت رفاه مردم انجام داده ام. خالصانه لازم دانستم که این گزارش را پس از شروع فعالیتم در سازمان بهشت زهرا به عنوان مدیرعامل ارائه دهم.