اظهار نظر عجیب مدیر کل دفتر مدیریت خدمات عمومی بیمه سلامت ایران

در حالی که طی سال‌ها گذشته کارشناسان نظام سلامت بارها نسبت به ضرورت تشکیل پرونده الکترونیک سلامت به وزیر بهداشت تذکر داده بودند، امروز پس از طی زمانی در حدود چهار سال و اتلاف هزینه  و بودجه سرسام‌آور در اجرای طرح تحول سلامت و درست زمانی که این طرح در آستانه ورشکستگی قرار گرفته است، مسئولان نظام سلامت به هشدارهای دلسوزان و کارشناسان واقعی این حوزه اذعان کرده و می‌گویند به پرونده الکترونیک سلامت دست یافته‌ایم. پرونده‌ای که از ضرورت‌ها ابتدای طرح سلامت بود و باید پیش از آغاز طرح و ایجاد بحران مالی را‌ه‌‌اندازی می‌شد.

مدیر ‌کل دفتر مدیریت خدمات عمومی بیمه سلامت ایران در گردهمایی سازمان بیمه سلامت ایران و معاونت بهداشت وزارت در برنامه پزشک خانواده روستایی در کلانشهر تبریز، هدف از برگزاری این همایش را همکاری تنگاتنگ مدیران کشوری با ادارات کل بیمه های سلامت استان ها دانست.

 محمدرضا میرزایی، دستیابی به جایگاه والای نظام سلامت کشور را در گرو گسترش خدمات سطح یک و برنامه ریزی هرچه دقیق تر وزارت بهداشت و سازمان های بیمه گر در اجرای طرح های مربوطه دانست.

 وی اذعان کرد: امروز در جایگاهی قرار داریم که به قوت می توانیم بگوییم بعد از گذشت یک دهه توانسته ایم به پرونده سلامت الکترونیک دست یابیم و این امر با تلاش چند ساله ممکن شده است.

 این مقام مسئول با بیان اینکه برنامه پزشک خانواده روستایی 28 میلیون و700 هزار نفر را تحت پوشش دارد، افزود: سال گذشته مبلغ سه هزار میلیارد تومان در تفاهم نامه نظام ارجاع در نظر گرفته شده بود که در سال جاری این مبلغ به دو هزار و 800  میلیارد تومان در ارائه خدمات به سطح یک کاهش یافته است، با این وجود تلاش می کنیم، همین بودجه را مدیریت کنیم تا بهترین خدمات را در سطح یک به مردم ارائه دهیم.

 میرزایی تأکید کرد: در سال های گذشته ابلاغ تفاهم نامه به سه ماهه آخر سال موکول می شد، اما امسال تا پایان شهریور به امید خدا ابلاغ خواهد شد.