اختلاف درآمد قابل توجه میان روستائیان

 محمدرضا واعظ مهدوی گفت: امیدوارم برگزاری جلسه با وزارت رفاه و مجلس، باعث همسویی و هماهنگی بیشتر شود تا بتوانیم خدمت بیشتری به روستائیان و عشایر کشور ارائه دهیم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی از تحلیل خلاصه وضعیت اقتصادی و اجتماعی روستائیان، محاسبه و تحلیل بخشی از نابرابری‌ها، تبیین و تحلیل شرایط بیمه روستائیان، تبیین چالش‌ها و راهبردهای پیش‌رو و نقشی که کمیسیون اجتماعی می‌تواند در ارتقای بهینه‌سازی بیمه روستائیان داشته باشد پرداخت.

واعظ مهدوی از نابرابری‌های شهر و روستا گفت و تصریح کرد: روستاییان ۵۰ درصد شهری‌ها درآمد دارند و متاسفانه نه تنها بین روستائیان و شهرنشینان فاصله وجود دارد، بین خود روستائیان هم نابرابری وجود دارد. در جدول درآمدها، بین درآمد اولین روستا و آخرین روستا، ۳۵۰ درصد اختلاف وجود دارد.

وی افزود: کل پرسنل صندوق کمتر از سیصدنفر است و عمده کارهای ما از طریق برون‌سپاری و کارگزاری‌ها صورت می‌گیرد که نزدیک به دوهزار کارگزاری در سطح کشور وجود دارد.

مدیرعامل صندوق ابراز امیدواری کرد با کمک وزارتخانه و مجلس و تامین بودجه‌های کافی، بتوانیم تعداد بیشتری از کشاورزان، روستائیان و عشایر را بیمه کنیم تا از حداقل خدمات حمایتی و بیمه‌ای بهره‌مند شوند.