داشتن 22 نوع مدرسه برای نظام آموزشی کشور مناسب نیست

سیدحسین نقوی حسینی با اشاره به اینکه داشتن 22 نوع مدرسه برای نظام آموزشی کشور مناسب نیست، گفت: اصلاح شرایط آموزشی فوق و کاهش تعداد مدارس نیازمند اجرای قانون ایجاد شده دراین خصوص و لغو یا اصلاح مجوز بسیاری از مدارس است.

چندگانه بودن مدارس، بی‌عدالتی مطلق آموزشی است

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چندگانه بودن مدارس بی‌عدالتی مطلق آموزشی است که سرنوشت فرزندان ما را از ابتدا تا جوانانی که وارد بازر کار و زندگی می‌شوند تحت الشعاع قرار خواهد داد، افزود: در جریان تدوین قانون برنامه ششم توسعه مدارس 22 دوگانه باید به دو گونه دولتی و غیردولتی محدود شوند.

وی با اشاره به اینکه این جداسازی‌ها سبب بی‌عدالتی شده و نظام طبقاتی را به وجود می‌آورند، اظهارکرد: دولت‌ها مکلف به تامین عدالت اجتماعی هستند و در این میان عدالت آموزشی مهمترین رکن آن است، منظور از عدالت، کاهش کیفیت در مدارس خوب نیست، بلکه رسیدن به کیفیت یکسان و ارتقای کیفیت در مدارس محروم است.

درآمدزایی جای هدف تعلیم و تربیت را گرفته و مدرسه داری به تجارت پرسودی تبدیل شده

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه دریافت شهریه‌های کذایی فرصتی برای کسب درآمدهای نجومی شده است، ادامه داد: در حالی این اتفاق چندین دهه در سیستم آموزشی ایران ریشه دوانده که باید آموزش و تربیت هدف اصلی مدرسه‌داران باشد اما کسب درآمد و درآمدزایی جایی این هدف را گرفته و به نوعی به تجارت پرسود تبدیل شده است.

جلوگیری از شکاف‌های اجتماعی از پیامدهای مثبت حذف تنوع مدارس است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه زمانی که فضای آموزشی و مدارس یکپارچه و یکسان‌سازی شود، عدالت آموزشی شکل گرفته و تبعیض آموزشی حذف می‌شود، اضافه کرد: جلوگیری از شکاف‌های اجتماعی و رشد استعدادها از پیامدهای مثبت حذف تنوع مدارس است بنابراین باید در این راستا و برای تحقق ایجاد عدالت آموزشی مدارس پولی حذف شوند.