جزییات دستگیری سارقان سریالی دوچرخه از جنوب غرب تهران

سرهنگ اردشیر نادری گفت: از مدتی پیش سرقت‌های سریالی دوچرخه در جنوب غرب تهران افزایش یافته بود و ماموران عملیات این کلانتری در جست و جوی سرنخی از متهمان برای دستگیری آن‌ها بودند.

وی افزود: در راستای رسیدگی به این پرونده دوربین‌های مداربسته یکی از محل‌های سرقتی توسط ماموران مورد بررسی قرار گرفت که یکی از متهمین سابقه دار با نام مستعار حسین دوقلو مورد شناسایی قرار گرفت که اتفاقا برادر این متهم سابقه دار نیز به اتهام سرقت در زندان به سر می‌برد.

نادری در ادامه گفت: با کار‌های عملیاتی ویژه مخفیگاه متهمین که خانه مجردی حسین دوقلو بود شناسایی شد و ماموران وارد محل شدند و متهمان را در اقدامی سریع دستگیر کردند و به کلانتری دلالت دادند و در محل نیز بیش از ۳۰ دستگاه دوچرخه سرقتی نیز کشف شد.

رییس کلانتری ابوذر ادامه داد: در ادامه حسین دوقلو مورد بازجویی قرار گرفت که بیان داشت به همراهی دو متهم دیگر پرونده معروف به احمدسیاه و مجیددختر (تن‌ها متهم دختر پرونده) بیش از ۱۰۰ فقره سرقت دوچرخه از منازل مسکونی شهروندان مرتکب شده اند.

وی افزود: متهمان شیوه و شگرد خود را نیز به این صورت بیان کردند که با مراجعه به مجتمع‌های مسکونی در ابتدای امر مجید دختر را برای جلب اعتماد جلو می‌انداختند تا او با بهانه اینکه همسایه واحد پایینی است و کلید خود را جا گذاشته در را برای متهمین باز کرده و در ادامه حسین دوقلو به همراه احمد سیاه وارد مجتمع می‌شدند و دوچرخه‌ها را سرقت می‌کردند.

وی گفت: حسین دوقلو انگیزه سرقت‌ها را اینگونه توضیح داد که برای تهیه پول مواد مصرفی خود مجبور به سرقت بوده اند و هر دوچرخه را ۱۵۰ هزارتومان به میثم می‌فروختند که تنها ۱۳۰ هزار تومان آن را برای خرید یک گرم شیشه هزینه می‌کردند.