تداوم طوفان شن و گرد و خاک در منطقه سیستان و بلوچستان

عبدالرحمن شهنوازی در پی اعلام هشدار‌های اداره کل هواشناسی مبنی بر وزش طوفان و گرد و خاک در سیستان و ادامه آن تا پایان هفته جاری، نیرو‌های دستگاه‌های اجرایی به حالت آماده باش قرار گرفتند.

‌عبدالرحمن شهنوازی افزود: سرعت باد به بیش از ۹۰ کیلومتر بر ساعت و دید افقی به هزار متر و غلظت ذرات معلق در هوا هم به ۱۷ برابر حد مجاز گزارش شده است.

وی اظهار کرد: نیرو‌های راهداری برای ماسه روبی در منطقه سیستان حضور دارند و نیرو‌های جمعیت هلال احمر استان و سیستان نیز به توزیع اقلام مورد نیاز در مناطقی که نیاز به ماسک یا سبد غذایی دارند، اقدام می‌کنند و راه‌های جاده‌ای و مواصلاتی استان باز است.

وی ادامه داد: بیمارستان‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت در سیستان در آماده باش کامل است و توصیه می‌شود مردم در این هوای ناسالم از منازل خود خارج نشوند و به رانندگان هم تاکید می‌شود برای حفظ سلامتی خود از تردد غیر ضروری پرهیز کنند.

به گفته کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان با توجه به شدت طوفان انتظار می‌رود توده عظیم گرد و غباری در نواحی شمال شرق استان شکل گرفته و رفته‌رفته به نواحی مرکزی و جنوبی‌تر استان نیز نفوذ کند که پیامد این شرایط کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در این مناطق است.